MENU

PL

Jak może zaszkodzić nam zawodowo aktywność na portalach społecznościowych?

Około 30 milionów Polaków korzysta obecnie z internetu. Aktywnymi użytkownikami portali społecznościowych jest około 19 milionów. Firmy, stowarzyszenia czy artyści jak najchętniej korzystają z tego typu form prezentowania się. Bardzo chętnie obserwujemy działania innych i nie ma w tym nic dziwnego ani złego. Bez konieczności przemieszczania się możemy uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach czy robić zakupy. Cech pozytywnych tego typu portali jest cała masa ale nie oznacza to, że możemy bezrefleksyjnie do nich podchodzić i bez rozwagi udostępniać wszelkie treści jakie przyjdą nam do głowy.

Feedback - jak go przyjąć i wykorzystać?

  Postaraj się odłożyć na bok nieprzyjemne myśli. Krytyka może obniżać własne poczucie wartości i działać demotywująco, ale samooskarżanie czy bunt nie pomogą. Obwinianie powinno ustąpić miejsca konstruktywnemu myśleniu, dzięki któremu możliwe będzie naprawienie błędów czy rozwiązanie problemu, a przede wszystkim zapobiegnie to podobnym sytuacjom w przyszłości. Przyjmowanie feedbacku jest bardzo trudną umiejętnością, ale za to niezwykle cenną, dlatego warto nad nią pracować.

            Znając konkrety i wiedząc co należy poprawić należy podjąć kolejny krok - wykorzystać te informacje. Pogłębiona refleksja jest najważniejszym elementem, ponieważ to dzięki niej można wyciągnąć ważne wnioski dotyczące siebie i swojej pracy.

Jak wykorzystać feedback?

Asertywność wobec szefa - kiedy i czego możemy odmówić?

Szef..  z czym kojarzy ci się to słowo? Jaka jest Twoja pierwsza myśl, kiedy o nim pomyślisz? Jeśli masz same pozytywne skojarzenia, to prawdopodobnie jesteś wielkim szczęściarzem! Jednakże, wielu z nas relacja przełożony-podwładny niesie ze sobą wiele myśli, które niekoniecznie są tak przyjemne. Sama relacja z szefem może przywoływać w naszej głowie takie słowa jak: „powinność, zobowiązanie, rozliczenie, wymagania”. Każda pracownik, niezależnie od charakteru pracy czy piastowanego stanowiska, ma określony czas pracy i obowiązki do wykonania. Jesteśmy informowani o tym w umowie, jaką zawieramy. Warto zastanowić się, gdzie jest granica pomiędzy tym, co „trzeba”, a co „można”, kiedy mamy poczucie, że szef wymaga od nas zbyt wiele, oczekuje od nas rzeczy, które przekraczają zakres naszych obowiązków. Nasza asertywność wobec tej, asymetrycznej wydawałoby się relacji jest bardzo ważna w życiu zawodowym.

Zestresowany pracownik – sfrustrowany pracodawca. Jak rozpoznać, że to już „zbyt wiele”?

Stres – pojęcie, które coraz częściej pojawia się na okładkach gazet, billboard’ach czy witrynach internetowych poświęconych szeroko pojętemu zdrowiu psychicznemu. Stres jako występujące powszechnie zjawisko jest (niestety) nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Bodźce stresogenne, czyli czynniki wywołujące stres można spotkać w wielu sytuacjach i w każdym środowisku, zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej.

Czym tak naprawdę jest stres? Czy zawsze jest to obronna reakcja naszego organizmu niosąca negatywne konsekwencje psychiczne i fizyczne? Czy wiemy jak sobie z nim radzić? I wreszcie – jak rozpoznać, że nasze umiejętności radzenia sobie z nim są już niewystarczające? Przyjrzyjmy się bliżej temu zjawisku.

E- manipulacje, czyli manipulacje społeczne w Internecie. Czy i jak jesteśmy w stanie się przed nimi ochronić?

Perswazja, czy manipulacja? Istnieje bardzo cienka granica między tymi dwoma pojęciami. Każde z nich zawiera nieco inne zabarwienie i ma na celu wywieranie na odbiorcy innego wpływu. Siła perswazji jest ogromną sztuką polegającą na przekonaniu kogoś do swoich racji i wyznawanych poglądów, czy wartości. Perswazja od manipulacji różni się tym, że nie powoduje ona negatywnych skutków i nie ma na celu wyrządzenia szkody psychicznej lub materialnej jednostce. Jednak, czy pojęcie manipulacji zawsze musi wywoływać w nas negatywne skojarzenia? Czym więc dokładnie jest manipulacja, dlaczego jest tak często stosowana i jakie zagrożenia z niej płyną? Czy w epoce Internetu, w której obecnie żyjemy możliwe jest zapanowanie nad czyhającymi pułapkami wynikającymi z manipulacji, czy musimy dobrowolnie poddać się jej sile? A może to właśnie manipulacja pozwala osiągać paradoksalnie dobre skutki?

"Co z tym czasem wolnym?" - czym jest pracoholizm i jak nauczyć się odpoczywać

Pracoholizm to uzależnienie, które dotyka coraz więcej osób. Wg najnowszych badań CBOS  około 11 % Polaków posiada ten problem. Dlaczego aż tak duży procent społeczeństwa cierpi na tego typu uzależnienie, czym ono jest i jak sobie z nim poradzić?

Język i kultura pracy w Polsce - co możemy robić lepiej?

Wszystkie kraje różnią się od siebie językiem, kuchnią, tradycjami, ale też kulturą, a co za tym idzie - kulturą pracy.  Jest to zbiór ogólnych zasad, które w znacznym stopniu wpływają na atmosferę, czy efektywność w firmie. Ten niepisany regulamin warunkuje komunikację i relacje między pracownikami, dress code, wygląd stanowiska pracy, rytuały i wiele innych. To zarówno pracodawcy, jak i pracownicy powinni dbać o wysoką kulturę organizacji. Chociaż w Polsce jest lepiej niż by się mogło wydawać, to wciąż pozostaje nam kilka kwestii do poprawienia.

Polityka organizacji w firmie

Polityka szkoleniowa to jeden z najważniejszych obszarów strategicznych działań HR w organizacji. Odpowiednio realizowana pozwala na dynamiczny rozwój całej firmy oraz świadome  rozwijanie kompetencji pracowników i utrzymywanie stałego poziomu ich zmotywowania. Skuteczna polityka szkolenia umożliwia lepsze zarządzanie rozwojem organizacji, szybszą realizację celów biznesowych, a na to przekłada się głównie przewaga nad konkurencją, a także ogólne doskonalenie każdego obszaru firmy i wymaganych w nim kompetencji.

Czym właściwie jest polityka szkoleniowa?

Przyczyny zachowań kontrproduktywnych pracowników

Zacznijmy od tego, że zachowania kontrproduktywne w pracy to „wszelkie szkodliwe działania skierowane przeciwko organizacji” (Spector i Fox, 2010).

Według najnowszych analiz do najczęstszych zachowań kontrproduktywnych w Polsce należą: kradzieże (43%), przywłaszczenia mienia (23%) oraz oszustwa (16%). A według badań realizowanych przez portal Praca.pl więcej niż 25% respondentów dokonywało drobnych kradzieży w miejscu pracy!

Wymagania minimum 2 lata doświadczenia...czyli aktywizacja zawodowa podczas studiów

Nadszedł piękny czas studiów. Rozpiera Cię duma, bo dostałeś się na wymarzony kierunek, w dodatku masz nieodpartą chęć by poznawać ludzi i korzystać z uroków młodości. Oczywiście, należy dać upust wszystkim cechom młodości. Lata mijają, studia dobiegają końca. OK, czas znaleźć pracę! I nagle stykamy się z murem wysokości kilku metrów. „Wymagane doświadczenie – min. 2 lata”, „wymagane doświadczenie na podobnym stanowisku” itp. No pięknie! I stawiasz pytanie czy na pewno dobrze wykorzystałeś ten czas?

Jak nie popadać w rutynę w pracy?

Według słownika rutyna to „postępowanie lub wykonywanie jakichś czynności według utartych schematów”. 

Rutyna w pracy może stać się największym wrogiem. Warto więc nie bać się zmian i kreatywności, na pewno zaprocentuje to w przyszłości. 

Pracodawca również może zapobiegać monotonii w przedsiębiorstwie. Przede wszystkim, powinien wprowadzać rotację pracowników podczas wykonywania monotonnych obowiązków. Dodatkowo może on delegować pracowników na szkolenia i kursy, przez co zdobędą oni nowe, przydatne w firmie umiejętności i wiedzę. W niektórych firmach wprowadzane są dni tematyczne, urodziny pracowników, gry szkoleniowe - wszystkie te atrakcje stanowią urozmaicenie codziennej rutyny.

Mobbing w pracy- jak go rozpoznać i co robić?

Mobbing jest rozumiany jako forma działań i zachowań stosowanych względem pracownika lub skierowana przeciwko niemu. Jest stosowany długotrwale, zazwyczaj w formie przemocy niebezpośredniej, to znaczy że odbywa się za pomocą słów i gestów. Osoba, która go stosuje może być ironiczna, cyniczna, może zastraszać i krytykować pracownika na każdym kroku. Jego celem jest wywołanie u pracownika zaniżonej oceny kwalifikacji i wydajności zawodowej, poprzez poniżanie, ośmieszanie, a także  izolowanie lub całkowite wyłączenie z grupy współpracowników.

Przewaga konkurencyjna

Budowanie przewagi konkurencyjnej może być ujmowane jako zdolność do krytycznej i obiektywnej diagnozy funkcjonowania swojej firmy w porównaniu do jej konkurencji na rynku. Mówiąc inaczej: to sztuka stawiania odpowiednich pytań. Zatem chcąc opracować odpowiednią strategię zwiększania wpływów własnej organizacji należy skupić się na obszarach objętych rywalizacją. Takimi obszarami jest:

Stereotypy na rynku pracy i jak z nimi walczyć?

Stereotypy to konstrukcja myślowa, zawierająca komponent poznawczy, emocjonalny i behawioralny, zawierająca uproszczone przeświadczenie dotyczące genezy różnych zjawisk, w tym dotyczących innych grup społecznych. Stereotyp polega na generalizowaniu całej grupy na podstawie jednej charakterystyki.  Jednym z typów stereotypów jest stereotyp płci – męskości i kobiecości, czyli pewne przekonania o tym, jakie powinny być kobiety oraz jacy powinni być mężczyźni zgodnie ze swoimi rolami społecznymi.

Na rynku pracy również występuje wiele stereotypów. Chciałabym skupić się na tych, związanych z płcią. Ten typ stereotypów kształtuje się poprzez wyobrażenia o rolach, jakie powinni pełnić mężczyźni i kobiety. Stereotyp „męskości” związany jest z poczuciem siły, determinacji, ambicji, natomiast stereotyp „kobiecości” związany jest z byciem opiekuńczym, łagodnym, emocjonalnym. Na rynku istnieje wiele zawodów, które są uważane za typowo kobiece (przedszkolanka, pielęgniarka) lub za typowo męskie (pracownik fizyczny).

Zarządzanie działalnością w warunkach kryzysu

Każde przedsiębiorstwo jest stale związane z ryzykiem, które obok czynników trudnych do przewidzenia stanowi również element niepewności. Istnienie ryzyka łączy się z każdą formą działalności gospodarczej, co wynika z tego iż osoby zarządzające  daną firmą w momencie podejmowania istotnych decyzji nie posiadają rzetelnych i konkretnych informacji, aby ustalić i ocenić sytuacje, które mogą wystąpić w przyszłości. Przez niepewność, ryzyko i niepełne informacje tworzy się zjawisko zwane kryzysem. Czym jest kryzys? Kryzys stanowi nieodłączny element naszego życia. Jest on  obecny  w naszym życiu prywatnym, jednak częściej dotyka gospodarkę różnych krajów na świecie.  Wymaga od nas zmian, podejmowania się nowych wyzwań oraz najważniejsze poszukiwania nowych rozwiązań problemów i sytuacji kryzysowych zupełnie różnych od tych, które już znamy i stosujemy.

Jaki powinien być dobry lider?

Po czym poznać dobrego lidera?

Głosy są podzielone. Jedni twierdzą, że pewne cechy trzeba posiadać od urodzenia. Inni uważają, że wszystkiego można się wyuczyć. 

Mama w pracy - prawa i przywileje

Okres ciąży oraz pierwsze lata dziecka to wyjątkowy czas dla młodej mamy i jej rodziny. Dlatego w tym okresie kobiecie pracującej przysługują specjalne przywileje. Już od pierwszego dnia, kiedy poinformujesz pracodawcę o ciąży zyskujesz pewne uprawnienia. Warto wiedzieć o przepisach ustanowionych w Kodeksie pracy, aby móc z nich prawidłowo korzystać.

Po pierwsze i najważniejsze – kobieta w ciąży oraz młoda mama zatrudniona na umowę o pracę nie może zostać zwolniona, za wyjątkiem zwolnienia dyscyplinarnego oraz w przypadku ogłoszenia przez firmę upadłości lub likwidacji. Zgodnie z Kodeksem Pracy pracodawca nie może w tym okresie zlecać: pracy w nocy, po godzinach i w ciężkich warunkach, a także wyjazdu w delegację.

Jak koronawirus wpłynie na rynek pracy?

Przez pandemię koronawirusa wiele firm musi zmierzyć się z ogromnymi stratami. Mimo odmrażania gospodarki, część z nich wciąż pozostaje zamknięta, co wiąże się z masowymi zwolnieniami pracowników. Przez to również, firmy nie tworzą nowych miejsc pracy i nie zatrudniają nowych pracowników. Firma audytorska Grant Thorton, która prowadzi cykliczne badania rynku pracy poprzez analizę ofert pracy publikowanych na najpopularniejszych platformach rekrutacyjnych twierdzi, że załamanie gospodarcze jest odczuwane także w Polsce. Jeszcze w marcu, według danych, rynek pracy w Polsce można było nazwać relatywnie stabilnym. Niestety w kwietniu sytuacja nie była już taka dobra. O ile w marcu, liczba ofert pracy publikowanych na portalu pracuj.pl spadła tylko o 7,5% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku, o tyle w kwietniu było to już aż o 1/4 mniej opublikowanych ogłoszeń, w porównaniu do zeszłego roku. Prognozy mówią, że kryzys odbije się nie tylko na ilości ofert pracy, ale także na ich "jakości" czyli zawartości. Jako, że pracodawcy są zmuszeni oszczędzać, proponowana jest coraz mniejsza ilość dodatkowych benefitów związanych z pracą, a za to coraz więcej wymaga się od kandydata. Koronawirus w jakiś sposób zakończył tzw. "rynek pracownika", czyli sytuację na rynku pracy, w której to tak naprawdę pracownik wybierał sobie miejsce pracy. Było wiele dostępnych ofert pracy z wieloma benefitami. Jeśli ktoś naprawdę chciał, to pracę po prostu znajdował. Teraz rozpoczyna się znowu "rynek pracodawcy", czyli sytuacja na rynku pracy, w której jest niewiele wolnych stanowisk i ofert pracy i wielu ludzi tej pracy poszukujących. Teraz wszystko zależy od pracodawców. Na jedną pozycję prawdopodobnie dostają wiele zgłoszeń i mogą wybrać najlepszych, najbardziej optymalnych pracowników (biorąc pod uwagę ich oczekiwania co do zarobków, kwalifikacje, doświadczenie itp.).

Twoja firma w Social Media

Social media to aplikacje i strony internetowe z portalami społecznościowymi, umożliwiające użytkownikom tworzenie treści i ich wymianę. Są łatwo dostępne i proste w użytkowaniu. Dlatego liczba osób korzystających z social mediów na całym świecie jest stale wzrasta.

Wymiary kulturowe wg Hofstede – jak zaaplikować je w firmie

W obecnych czasach coraz częściej zdarza się, że pracujemy z ludźmi pochodzącymi z zupełnie różnych kultur. Dzieje się tak ze względu na to, że więcej osób ma możliwość zmieniania swoich miejsc zamieszkania na inne, podróżowania, szukania przeróżnych ofert pracy i wybrania najatrakcyjniejszej. Przemieszczanie się między krajami czy nawet kontynentami nie stanowi większego problemu. Firmy stają się również coraz bardziej otwarte na pracowników pochodzących z innych kultur, jako że wnoszą oni wiele świeżości i zapewniają spojrzenie na dane kwestie z innej perspektywy. Dzięki temu nie tylko firma może wiele zyskać, ale również wiele korzyści przynosi to współpracownikom. Niektórzy będą musieli wyjść ze swojej strefy komfortu, aby spróbować dogadać się z nowymi pracownikami w języku angielskim, niektórzy będą mieli możliwość dowiedzenia się czegoś o nich, o ich kulturze, zainteresowaniach. Uważam, że praca w wielokulturowym środowisku wiele może pracowników nauczyć.

Jak wrócić na rynek pracy?

Powrót do pracy po dłuższej przerwie, chorobie, okresie ciąży i wychowywaniu dziecka może być trudnym i stresującym zadaniem. Aby zmniejszyć napięcie, które może nam towarzyszyć, warto przygotować się do tego przełomowego wydarzenia odpowiednio wcześnie. Oto kilka pomocnych wskazówek.

Zarządzanie informacją w organizacji

Zarządzanie informacją w organizacji jest to jeden z kluczowych aspektów, który wpływa na jej wizerunek. Komunikacja w organizacji wpływa również na podstawowe funkcje zarządzania jakimi są motywowanie, planowanie, organizowanie oraz kontrola. Menedżerowie realizują te funkcje właśnie poprzez proces komunikacji. Każda informacja, która nie tajemnicą firmy, powinna być dostępna dla pracowników. Pomimo tego wprowadzenie systemu otwartej komunikacji wewnętrznej napotyka na opór w wielu polskich organizacjach.

Trudności w naszej mobilizacji podczas pracy zdalnej

W dzisiejszych czasach coraz popularniejsze staje się pracowanie w domu, i to nie tylko ze względu na problemy epidemiologiczne, ale głównie przez wybór pracodawcy. Praca na pełen etat w formie zdalnej staje się czymś zwyczajnym dla coraz większego grona pracowników, a dla niektórych z nich (głównie w branży IT, reklamie i marketingu) od dawna jest typową formą pracowania.

Praca w domu może być jednak dla wielu z nas problematyczna. Wiąże się to głównie z czasem i jego organizacją. Gdy w głowie pojawiają się dylematy typu – wstać, czy jeszcze poleżeć? – często zdarza się, że ten czas już upłynął i zanim zjemy śniadanie, jest godzina 10-ta. Nie musisz się ładnie ubierać, nigdzie jechać, a kuchnia jest nadzwyczaj blisko, czy to nie są właśnie nasze największe utrudnienia w mobilizacji? Po kilku godzinach takiego kursowania od biurka do lodówki, nagle okazuje się, że jest już 17-ta, a my wykonaliśmy tak mało zadań.

Metody efektywnego uczenia się i pisania prac projektowych

Sztuka efektywnego uczenia się i pisania prac projektowych to duża umiejętność. Bez względu na wiek i etap życia człowieka, te umiejętności są bardzo przydatne w życiu codziennym i nie tylko. W efektywnej nauce jednym z najważniejszych elementów jest funkcja pamięci. Pamięć bywa zawodna, a zatem istotną rolą w całym procesie efektywnej nauki jest znalezienie odpowiedniej techniki i metody uczenia się. Jest wiele metod, z których można dokonać wyboru według indywidualnych preferencji.  Odpowiedni dobór technik zależy z pewnością też od tego jakim typem osoby uczącej się jesteśmy.

Najbardziej pożądane zawody w 2019 roku

Bez wątpienia rynek pracy w XXI wieku ulega ciągłym zmianom. Przekłada się to na zmiany znaczenia konkretnych zawodów, a ponieważ jeden staje się nagle pożądany, inny odchodzi w cień. Biorąc pod uwagę rok 2019 możemy śmiało powiedzieć, że pewni pracownicy posiadający określone kompetencje, nie musieli poszukiwać pracy na własną rękę, ponieważ to pracodawcy sami przychodzili do nich z propozycjami.

Dlaczego warto kształcić się online?

Obecnie żyjemy w czasach kiedy dostęp do dóbr technologii jest ogólnodostępny i powszechny. Rozwój techniki na przestrzeni lat sprawił, że wiele obszarów naszego życia przeniosło się do sfery wirtualnej. Taką szansę daje nam między innymi Internet, który we współczesnych czasach stał się nieodłącznym elementem niemal każdego dnia. Jest on systemem, który pełni wiele funkcji, między innymi informacyjną, komunikacyjną, rozrywkową ale również edukacyjną. To właśnie ta ostatnia z wymienionych ról Internetu przybiera ostatnio coraz większe znaczenie, dlatego to edukacyjna funkcja Internetu zostanie szerzej opisana w tym artykule.

Bezpłatne wsparcie

Jak wiemy, obecny czas jest trudny dla wszystkich. Firmy się zamykają, zwalniają pracowników, nie mają pieniędzy.

Chcemy wesprzeć tych, którzy tego potrzebują - na tyle na ile możemy!

W ostatnim czasie straciłeś pracę? Twoje CV nie jest aktualne, a Ty nie wiesz jak się za to zabrać?

Oferujemy swoją pomoc w tworzeniu i aktualizacji CV oraz w pisaniu listów motywacyjnych. Oczywiście bezpłatnie.

Akcja trwa od 14 kwietnia do odwołania.

Jedyne co musisz zrobić to:

  • Prześlij nam swoje stare CV, lub wszystkie informacje potrzebne do jego utworzenia, łącznie ze zdjęciem
  • Prześlij nam link do oferty, na którą chcesz aplikować – w ten sposób stworzymy odpowiedni list motywacyjny

Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami poprzez e-mail biuro@perspecta.pl.

Prosimy o udostępnianie postu, aby jak najwięcej ludzi mogło dowiedzieć się o tej inicjatywie.

Czekamy na Twoje zgłoszenie! Mamy nadzieję, że razem uda nam się przetrwać ten ciężki czas.

 

Ekomarketing w przedsiębiorstwie - czym jest i jak go wdrażać?

Obecnie żyjemy w czasach, kiedy wpływ na otoczenie naturalne wywierany przez człowieka jest coraz większy, a skutki jego działalności są częściej zauważalne i odczuwalne przez każdy organizm żywy żyjący na naszej planecie. Z tego powodu większe znaczenie przybrała nauka, której celem jest między innymi minimalizacja destruktywnego wpływu otoczenia, jak również przeciwdziałanie dalszej degradacji środowiska. To właśnie ekologia jest dziedziną, której rola stale wzrasta, a której działalność może mieć kluczowe znaczenie dla wyglądu otoczenia naturalnego w przyszłych dziesięcioleciach.

Szkolenia Online

Korzyści udziału w Szkoleniach Online

  • Możliwość odbycia szkolenia w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie
  • Oszczędność kosztów; cena szkoleń online obejmuje 50% ceny szkoleń stacjonarnych
  • Oszczędność czasu
  • Możliwość udziału w szkoleniu jako osoba indywidualna, jak również jako zorganizowana grupa pracowników jednej firmy
  • Program indywidualnie przygotowany dla Uczestników szkolenia
  • Część praktyczna szkolenia opracowana w oparciu o specyfikę branży i stanowiska uczestników
  • Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • Bogaty pakiet materiałów szkoleniowych
  • Doświadczona kadra trenerska
  • Przystępne formy kontaktu z trenerami, zarówno indywidualnego jak i grupowego
  • Realizację w formie 20% teorii, 80% praktyki
  • Dostęp do najnowszej wiedzy i narzędzi szkoleniowych
  • Wykorzystanie technologii w procesie kształcenia poprzez korzystanie z szeroko dostępnych mediów

Jak pracować w międzynarodowym środowisku?

Obecnie, w erze globalizacji powszechnie występującym zjawiskiem jest ekspansja przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Takie działanie jest nie tylko szansą na rozwój organizacji, poszerzenie zakresu jej działania czy wzrostu zysków ze sprzedaży, ale również jest kolokwialnym oknem na świat, pozwalającym na poszerzenie horyzontów, poznanie nowych kultur oraz nieznanych sposobów funkcjonowania przedsiębiorstw. Większość organizacji jako swój długoterminowy cel wyznacza sobie międzynarodowy sukces, jednakże takie dążenia wywierają duży wpływ na całą organizację i jej funkcjonowanie. Globalne rozszerzanie działalności organizacji ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników, którzy przywołują zalety jak i wady wspomnianego działania. Zanim zdecydujemy się na wejście na nowe, zagraniczne rynki powinniśmy przede wszystkim skupić się na gromadzeniu informacji o pożądanych destynacjach naszej działalności lub jeżeli zamierzamy rozpocząć nasza karierę w firmie międzynarodowej niezbędne jest zapoznanie się z jej kulturą organizacyjną, dlatego jeżeli jesteś ambitnym przedsiębiorcą lub osobą z wizją międzynarodowej kariery odpowiedź na pytania odnośnie globalnej działalności znajdziesz w poniższym artykule.

«12»