MENU

PL

Wznawiamy szkolenia stacjonarne !!!

Jaki wpływ na nas mają zmiany w naszym życiu?

Zmiany to nieodłączna część naszego życia. Bez nich żylibyśmy w ciągłej stagnacji, a wypalenie w życiu lub w pracy nadeszłoby dużo szybciej. Jesteśmy przystosowani, aby ciągle iść do przodu. Napędza to nas samych i nasze samopoczucie.

Szkoleniowy świat po pandemii

W marcu 2020 roku mało kto spodziewał się, jak nasz świat wywróci się do góry nogami. Dla wielu osób czas pandemii to okres trudnych pożegnań, lęku o najbliższych, strachu przed zachorowaniem. Wielu utraciło pracę, zmuszeni sytuacją musieli chwytać się innych prac w oczekiwaniu na poprawę sytuacji na rynku. Co można zrobić, by poprawić swoje położenie? Jak sobie pomóc?

Mały poradnik zarządzania - zarządzanie małym i średnim zespołem

Zarządzanie zespołem, czy jest to grupa licząca kilka, kilkadziesiąt czy kilkaset osób jest nie lada wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy. Największym kapitałem firmy jest zgrany zespół, którego współpraca przekłada się na efektywność wyników ich pracy.

Jak zatem zarządzać małym i średnim zespołem?

Czy multitasking jest dla nas dobry?

Multitasking jest obecnie bardzo popularnym terminem i pożądanym przez pracodawców. Umiejętność ta pozwala nam wykonywać jednocześnie niepowiązane ze sobą zadania. Każdy z nas codziennie realizuje naraz wiele czynności, nawet nie mając o tym świadomości. Niestety nie zawsze wielozadaniowość łączy się z efektywnością. Zwróćmy uwagę na wady i zalety oraz zastanówmy się w jaki sposób możemy efektywniej wykonywać kilka zadań jednocześnie.

Jak pozyskać nowego klienta?

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma rozwijała się dynamicznie, pozyskiwała nowych klientów, utrzymywała relacje ze stałymi i przynosiła zyski.  Kiedy warto zdecydować się na poszerzenie listy klientów? Jak to zrobić? Wskazówki postaram się przedstawić w tym artykule

Od czego zacząć?

Uprzedzenia oraz formy dyskryminacji w miejscu pracy

Uprzedzenia i dyskryminacja są obecne w każdym zakątku świata. Przejawiają się one w najróżniejszych formach i mogą dotyczyć każdego aspektu naszego życia, również tego związanego z naszą pracą.  Czym są w takim razie uprzedzenia?

Wesołych Świąt

Konflikty i patologie w organizacji

Na proces zarządzania zasobami ludzkimi składa się wiele czynników. Jednym z trudniejszych przypadków są konflikty i patologie w organizacji, które niestety się zdarzają. Są spowodowane wieloma czynnikami: brakiem akceptacji przez grupę lub przełożonego związanym ze swego rodzaju innością , brakiem zaufania ze strony pracodawcy, przez co pracownikowi odbierane są powierzone zadania. Jedną z najbardziej zaostrzonych dysfunkcji w organizacji jest mobbing i dyskryminacja.

Wpływ stresu zawodowego na życie osobiste

Stres zawodowy jest bardzo niekorzystnym czynnikiem, z którym możemy spotkać się w pracy. Wpływa on na wiele aspektów naszego życia, takich jak zdrowie, produktywność w firmie.

Czym jest stres zawodowy?

Zarządzanie wielokulturowe

Każdego dnia, nawet w Polsce, w kraju który wydaje się być jednorodny, spotykamy się z wielokulturowością. Przyglądając się temu zagadnieniu często zapominamy o takich mniejszościach jak na przykład Ślązacy, Kaszubi czy choćby Romowie. Dzisiaj nie możemy również zapomnieć o naszych sąsiadach zza wschodniej granicy, bądź coraz częstszych napływach imigrantów z Azji. Analizując zatem to zjawisko w szerszym znaczeniu możemy zauważyć, że otwarte granice, migracje, postępująca globalizacja, to główne aspekty przyczyniające się do jego powstawania. Spotykamy ją zatem częściej też w organizacjach, które chcąc sprawnie funkcjonować powinny sprostać zmianom jakie przynosi dzisiejsza rzeczywistość.

Czym jest Customer Experience?

Pod pojęciem doświadczeń klienta (Customer Experience/ CX) kryją się wszelkie emocje i przeżycia powstałe w interakcji klienta z daną marką lub firmą.

 Coraz więcej firm uświadamia sobie fakt, że o korzystaniu z usług danego przedsiębiorstwa (obok ceny i jakości) decydują również doświadczenia powstałe na każdym etapie współpracy. Współczesny klient się zmienia – wymaga on, aby korzystanie z usług było proste, szybkie i przyjemne. Relacja klient-przedsiębiorstwo kształtuje się począwszy od sformułowania oczekiwań klienta wobec produktu danej firmy, a kończy się na konsumpcji/realizacji usługi i ewaluacji pierwotnych oczekiwań. Końcowe wrażenia klienta mogą budować lojalność wobec danej marki lub zadecydować o zakończeniu współpracy.

Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna jest istotnym elementem marketingu i kształtowania wizerunku firmy. To, jakie skojarzenia i emocje wywołuje w odbiorcach dana marka, zależy w dużej mierze od spójności systemu identyfikacji wizualnej. Odpowiednio zaplanowana tożsamość graficzna może mieć wpływ na utrwalenie w świadomości odbiorcy istnienia danej marki, budowanie zaufania oraz przekładać się na decyzje o współpracy i korzystaniu z usług danego przedsiębiorstwa.

Integracja pracowników w czasie pandemii

Rok 2020 z pewnością będzie zapamiętany jako bardzo specyficzny i trudny. Wielu z nas musiało z dnia na dzień reagować na stale zmieniającą się sytuację związaną z kryzysem. W wielu firmach na pewno dało się odczuć stres, panikę i napiętą atmosferę, ponieważ nikt nie był w stanie przewidzieć co przyniesie jutro…

Różnice w komunikacji ze względu na płeć i ich wpływ na pozycję w miejscu pracy

Styl językowy to zbiór kulturowo wyuczonych sygnałów, za pomocą których nie tylko komunikujemy, co mamy na myśli, ale także interpretujemy zachowania innych i oceniamy siebie nawzajem jako ludzi. W jego skład wchodzi nie tylko treść wypowiedzi, ale również jej okoliczności, tempo i ton głosu czy długości odstępów między zdaniami. Sposób, w jaki mówimy jest kluczowy i różni się w zależności od osoby, ponieważ używanie języka jest wyuczonym zachowaniem społecznym. Amerykańska socjolingwistka Deborah Tannen, która od 1974 roku prowadzi badania nad tym, jak sposób, w który posługujemy się językiem kształtuje nasze relacje, mówi jasno: na to, jak mówimy i słuchamy, głęboko wpływa między innymi doświadczenie kulturowe. Nie powinno więc dziwić, że, analizując komunikację w miejscu pracy, należy brać pod uwagę nie tylko czynniki kulturowe, takie jak kraj lub region pochodzenia oraz wpływ pochodzenia etnicznego, ale również płeć rozmówcy. Kobiety - podobnie jak ludzie, którzy dorastali w innej kulturze czy środowisku – są często nauczone innych stylów mówienia niż mężczyźni, co może sprawiać, że wydają się mniej kompetentne i pewne siebie niż są w rzeczywistości.

Czym jest kreatywność?

Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego z tego roku kreatywność jest trzecią najbardziej pożądaną umiejętnością pracowników, zaraz po umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, a według LinkedIn – pierwszą. Czym zatem jest kreatywność? Linda Naiman, założycielka bloga creativityatwork.com określa ją jako „umiejętność przekształcania nowych i twórczych pomysłów w rzeczywistość”. Natomiast Jack Ma, założyciel Alibaba Group, zapytany o to, w rozwijanie jakich kompetencji u młodych ludzi należy inwestować, odpowiedział, że powinniśmy skupić się na tych cechach, w korzystaniu z których nie zastąpi nas komputer – czyli właśnie kreatywności, innowacyjności oraz dociekliwości. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w otaczającym nas, dynamicznie zmieniającym się świecie, pracownicy myślący nieszablonowo są ogromnie pożądani.

Prokrastynacja w pracy, czyli zwlekanie z wykonywaniem obowiązków zawodowych

„Co masz zrobić zaraz, zrób jutro” – tak mogłoby brzmieć motto osób przejawiających skłonność do prokrastynacji. Choć większości z nas zdarza się odwlekać wykonywanie obowiązków, to w niektórych przypadkach odkładanie na później staje się notoryczną praktyką, która skutkuje odczuwaniem dyskomfortu psychicznego. Przy wykonywaniu codziennych czynności prokrastynację przejawia ok. 20% dorosłych ludzi, co oznacza, że jest to zjawisko dość powszechne. Najczęściej obserwuje się ją wśród studentów, jednak jest to również częste zjawisko u osób aktywnych zawodowo.

Motywacja i stres w pracy zdalnej

W obecnej sytuacji co raz więcej firm stawia na pracę zdalną. Z punktu widzenia pracownika wydawać się może, że to świetne rozwiązanie. Myślimy sobie, że będziemy pracować na własnej kanapie, pod kocem z kubkiem kawy. Ale czy istotnie obrazek ten jest tak piękny? W rzeczywistości może się okazać, że siedzimy przed komputerem cały dzień, a tak naprawdę nadal nic nie jest zrobione. Frustrujące, prawda?

Dlaczego warto robić półroczne i roczne podsumowania?

Nasze życie składa się z ciągłych etapów. Od najmłodszych lat uczymy się je rozgraniczać. Niesie to za sobą wiele pozytywnych konsekwencji - utrwalamy w sobie przekonanie, że jeśli coś się kończy, to coś innego zaczyna. Świętujemy zakończenie edukacji licząc, że za chwilę pojawi się praca. Cieszymy się z ukończenia kursu, ponieważ później będziemy mogli wykorzystać te umiejętności w praktyce. Odliczamy do końca roku, by z radością przywitać nowy.

Bez wątpienia koniec każdego etapu wywołuje pewną nostalgię i wiele refleksji. Jednak czy ludzie pochylają się z uważnością nad okresem, z którym właśnie się żegnają? Nie do końca. Zazwyczaj skupiają się na nowych wyzwaniach. Myślą o tym, co właśnie nadejdzie. Chcą wejść z energią w kolejny projekt. Planują nowe zadania, robią postanowienia. Niestety często ich motywacja spada równie szybko jak się pojawia. Połowa stycznia i 80% znajomych już porzuciło swoje noworoczne postanowienia. Brzmi znajomo?

Wyzwania w zakresie zdrowia psychicznego w dobie pandemii

Kiedy w połowie marca ogłoszono pierwszy lockdown zapewne nikt z nas nie spodziewał się, że nie dość, iż nie potrwa on, jak domniemywano, kilka tygodni, a znacznie więcej, to po pół roku nastąpi drugi, zdawać by się mogło poważniejszy. Dlaczego poważniejszy? Przede wszystkim zachorowań na Covid-19 jest znacznie więcej niż wiosną, co wiąże się z ogromnym stresem i strachem o bliskich. Wszyscy jesteśmy już zmęczeni śledzeniem coraz to nowszych wiadomości, znudzeni siedzeniem w domu i sfrustrowani restrykcjami nałożonymi na naszą codzienność. Pocieszenia nie stanowi też aura – w przeciwieństwie do pierwszej fali pandemii, w której to przypadku dni były długie i coraz cieplejsze, sezon jesienno-zimowy wiąże się z zimniejszymi temperaturami, które skutecznie ograniczają nasze i tak już uszczuplone możliwości spędzania czasu.

Efekt Lustra

Ludzie mają naturalną tendencję do tego, by otaczać się osobami podobnymi do siebie. Łatwiej i przyjemniej spędza się czas z kimś, kto ma zbliżone podejście do życia, kieruje się takimi samymi wartościami lub ma zbieżne zainteresowania. Jednak w pracy najważniejsze jest to, by zespół dobrze wykonał swoje zadania, co niekoniecznie oznacza, że wszyscy muszą być fanami tej samej drużyny piłkarskiej.

Wesołych Świąt

Kiedy coaching, mentoring, a kiedy szkolenie?

Często zarówno w życiu prywatnym, jak i tym biznesowym czujemy, że dochodzimy do jakiejś granicy. Wyczerpaliśmy już swoje możliwości, zaczyna brakować nam pomysłów na rozwiązania problemów, gubimy się w naszych planach. Chcemy się rozwijać, ale nie do końca wiemy jak… W takiej sytuacji niezwykle przydatna okazuje się pomoc osoby trzeciej. Poza przyjaciółmi i rodziną możemy jednak skorzystać z ofert profesjonalistów. Na rynku mamy przecież coachów, terapeutów, trenerów, mentorów… Kogo wybrać z tak szerokiego grona? To akurat zależy od rodzajów przeciwności z jakimi się mierzysz.

Tryb pracy online

Jak COVID-19 wpływa na zmiany w rekrutacji pracowników?

Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym jest COVID-19. W 2020 roku odmienił życie wszystkich. Nawet największe pewniki przestały być oczywiste, stałe. Zmiany te w wielkim stopniu  wpłynęły również na rynek pracy.

Home office był od dawna nowym trendem, który z roku na rok zbierał coraz większe poparcie. Najpopularniejszy był w krajach Europy Zachodniej oraz na północy Europy.  Jednak sytuacja pandemii znacznie przyspieszyła jego rozwój. Z dnia na dzień mnóstwo firm musiało zrezygnować z pracy stacjonarnej i przenieść pracowników do ich własnych domów. Z perspektywy pracodawcy jest to ogromna oszczędność - nie muszą ponosić kosztów związanych z wynajem biur, płacić czynszu. Co jednak z pracownikami? Dla niektórych jest to bardzo wygodne rozwiązanie, dla innych może być dość problematyczne, ale na pewno dla większości na początku była to spora dawka stresu.

Umiejętności transferowalne

Nieustający postęp technologii wpływa na zautomatyzowanie wielu sfer naszego życia. Z tego względu dbanie o swoją konkurencyjność na rynku pracy stało się dziś niezwykle ważne. Wymarzony pracownik musi zaprezentować nie tylko swoją wiedzę, doświadczenie, ale także odpowiednie kompetencje. Coraz ważniejsze staje się posiadanie umiejętności, które pozwalają na rozwój zawodowy w różnych firmach, w odmiennych rolach zawodowych i na różnych etapach kariery. Kładzie się nacisk na kompetencje, które można “ze sobą zabrać” z jednej pracy do drugiej, czyli umiejętności transferowalne.

Jak chcieć się uczyć?

Motywacja jest jednym z najważniejszych procesów potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie życia. Dzięki niej człowiek może wytworzyć chęć (wolę) do działania i uczestniczenia w różnych kursach czy zajęciach online. Jednakże takie zajęcia uwzględniają tylko racjonalne podejście do podjęcia działania, zapominając o przesłankach emocjonalnych, które również są istotną komponentą tego procesu.

Jak przebiega rekrutacja w oczach pracownika a jak w oczach pracodawcy?

Wybierając się na rozmowę rekrutacyjną każdy z nas jest przerażony wizją jej przebiegu. Nasuwają się pytania: Czy ją dostanę? Jakie padną pytania? Czy się spodobam? itp. To wszystko tkwi w głowie potencjalnego pracownika ale i również pracodawcy, który musi zastanowić się jak zaciekawić swoją ofertą stanowiska pracy w firmie.

W dzisiejszych czasach rozmowa o pracę odbywa się w większości "face to face". Oczywiście może to być w realnej rzeczywistości jak i również poprzez internet. Jednak zawsze osoby się widzą. Ma to na celu poznanie jak najlepiej pracownika ale też pracodawcy. Można postrzegać to jako bardzo przyjemną formę dla jednej i drugiej strony. Niestety jednak w wielu przypadkach tak się nie dzieje.

Coaching i mentoring – przewodnictwo XXI wieku

W obecnym świecie chyba nie spotkałam się z osobą, która nie wiedziałaby czym jest coaching. Pojęcie to w powszechnym przekonaniu utożsamiane jest z rozwojem osobistym i branżą szkoleniowo – doradczą. Jednak czym tak właściwie jest coaching? Czy to „prowadzenie za rączkę?” Czym coaching różni się od mentoringu? Czy terapia to zawsze najlepsze rozwiązanie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Jak prowadzić firmę, w której chce się pracować?

W niedawnym wydaniu „Gazety Wyborczej” profesor Monika Kostera – wybitna uczona w dziedzinie nauk zarządzania, nauk ekonomicznych oraz nauk humanistycznych – wypowiadała się na temat pracy w XXI wieku. Skwitowała ją dość gorzko, mówiąc, że „chodzimy do niej z przymusu, czujemy się w niej obcy. Coraz częściej popadamy w depresję albo stajemy się agresywni. Winne jest nie lenistwo, ale narzucone nam nienaturalne warunki pracy”. Mówiąc o warunkach profesor miała na myśli nie tylko nadgodziny, złe relacje ze współpracownikami czy nadmierny formalizm, ale przede wszystkim brak poczucia sprawczości – a przecież większość z nas pragnie w każdej dziedzinie życia, również w pracy, wyrażać siebie i dawać upust swojej kreatywności. W stale zmieniającym się świecie pracownicy chcą czuć, że ich działania przynoszą efekt, że nie są tylko trybikami niezrozumiałej dla siebie maszyny. Właśnie dlatego pracodawcy muszą skupić się na tak wydawałoby się istotnym, a jednak często zapominanym pytaniu – jak prowadzić firmę, w której chce się pracować? W swoim zeszłorocznym wystąpieniu dla ted.com, Patty McCord – była dyrektor ds. zasobów ludzkich i talentów w Netfliksie – zaproponowała kilka prostych kroków mających stanowić odpowiedź na to pytanie.

«12»