MENU

PL

Jak zmieniło się podejście Polaków do pracy zdalnej podczas Pandemii? Czyli jeden z plusów Pandemii.

Wydawałoby się, że na próżno szukać plusów Pandemii Koronawirusa. Po czasie zauważyliśmy jednak, że olbrzymi plus dotyczy możliwości pracy zdalnej tzw. home office. Kiedyś ten rodzaj pracy kojarzył się wyłącznie z branżą IT. Okazało się, że wiele zadań może być wykonywanych nie tylko z siedziby firmy, a właśnie z domu. Kiedyś dla wielu osób było to zupełnie niewyobrażalne: „Jak to, mam nie iść do biura?”, „Jak mam w takim razie pracować?”. Zbawienne są w tym przypadku nowe technologie. Wystarczy nam komputer i dostęp do internetu. Wiele firm, urzędów, a nawet sądów przeszło właśnie na pracę w trybie zdalnym.

Bezpłatny wykład

Zapraszamy na bezpłatny wykład.

Co dają szkolenia i jaka jest ich skuteczność?

Szkolenia powinny być nastawione na osiągnięcie określonych celów i wyników. Efektywność prowadzonych szkoleń zależy od tego jakie są podejmowane działania na etapie realizacji szkoleń. Ważną kwestią jest wykorzystanie metod szkoleniowych, czasu przeznaczonego na szkolenie, informacje na temat osób uczestniczących w szkoleniu (czym się zajmują, jakiego szkolenia potrzebują), wyboru oferowanych treści.

Mikołajki z Perspectą

O rewolucji na rynku rekrutacji pracowników i obecnych trendach w rekrutacji

Cofnijmy się do 2000 roku. Jak rekrutowanie pracowników wyglądało kiedyś?

W latach 2000 bardzo popularne było wówczas pozyskiwanie pracowników przez agencje pracy. Obecnie wiele firm ma swoje wewnętrzne działy HR w celu poszukiwania idealnego kandydata.

12.11.2021 Perspecta nieczynna

Branża szkoleniowa w czasie pandemii

Jak wszyscy dobrze wiemy okres pandemii nie sprzyja prawie większości branż. Sporej ilości się to nie udało i musieli zamknąć lub zawiesić swoje działalności. Według statystyk rynek szkoleń zmienił się znacząco około 80% zawiesiło swoją działalność, a połowa z nich już nie istnieje całkiem.

„Korpomowa” czyli skróty anglojęzyczne które warto znać

W Polskich szkołach dzieci od najmłodszych lat uczęszczają na zajęcia języka angielskiego. Język ten opanował wszystkie dziedziny życia a znajomość go to w obecnych czasach podstawowa umiejętność. Angielskie słowa takie jakie „weekend” czy „jeansy” na dobre zagościły w naszych słownikach. Ale oprócz wyrażeń używanych na co dzień przez każdego z nas, mamy też frazy, które używane są wśród przedstawicieli poszczególnych dziedzin. Dzisiaj skupimy się na „korpomowie” czyli języku angielskim w mowie biznesowej.

Różnice między pracoholizmem, a zaangażowaniem w pracy

Pracoholizm jest kojarzony z zostawaniem w pracy po godzinach, ale jeśli ktoś się stara i jest zaangażowany w pracy też zostaje w pracy dłużej. Jak więc rozróżnić te dwie rzeczy?

Czym jest model racjonalnego zarządzania EBM?

Skrót EBM z języka angielskiego pochodzi od słów Evidence-Based Management, który oznacza zarządzanie oparte na dowodach. Termin evidence-based (oparte na dowodach) zostało wymyślone w latach 90 i początkowo dotyczyło medycyny. Obecnie, EB rozszerzyło się na wiele dyscyplin takich jak np. edukacja, praca socjalna, zarządzanie.     

Zgodnie z tą koncepcją, aby trafnie podejmować decyzje w różnych sytuacjach, należy rozpatrywać pewne filary, zanim przystąpi się do konkretnego działania. EBM jest kombinacją krytycznego myślenia z najlepszym dostępnym dowodem. Dowód w koncepcji EBM oznacza informacje, fakty i różne dane wspierające określoną hipotezę, która posłuży do podjęcia decyzji. Na ilustracji nr 1 widnieją obszary które wchodzą w skład podejmowania decyzji zgodnie z modelem EBM.

Kompetencje świata przemysłu 4.0 – w jakie warto inwestować?

Czym jest przemysł 4.0?

Przemysłem 4.0 nazywa się czwartą rewolucję przemysłową, która rozpoczęła się w latach 10. XXI wieku. Charakterystycznymi zmianami były np. rozwój komunikacji oraz przepływu informacji w przypadku ludzi i maszyn jak i w obrębie samych maszyn. Jesteśmy świadkami zaawansowanej transformacji cyfrowej w porównaniu do poprzednich rewolucji których doświadczali ludzie.

Jak stworzyć dobrą prezentację?

Będąc w szkole, czy na studiach wielu z nas miało za zadanie stworzyć prezentację multimedialną, a następnie ją przedstawić. Najczęściej polegało to na czystym kopiuj-wklej, co skutkowało drobnym tekstem, który zajmował cały slajd tak, że osoby siedzące z tyłu musiały mrużyć oczy by coś rozczytać. Takie prezentacje to koszmar każdego słuchacza. Czy można jednocześnie czytać i słuchać? Ja uważam, że nie.

Kultura korespondencji mailowej - czyli jak nie zrazić do siebie pracodawcy/klienta?

Dawniej trudno się czytało wielostronicowe listy, a teraz? Wieloakapitowe maile, które trzeba wielokrotnie przewijać nie są wcale łatwiejsze. Coraz częściej ludzie są leniwi i pragną mieć jasno powiedziane „co? jak?”. Zatem jak pisać maile tak, aby nie zrazić do siebie odbiorców?

Rosnąca grupa NEET-ów w Polsce - Co to NEET Group? – Nowy trend na rynku pracy.

Co to jest NEET?

NEET to akronim od słów z języka angielskiego (Not in Education, Employment, or Training), czyli nie w edukacji, zatrudnieniu ani w trakcie szkolenia/treningu. Nazwa pojawiła się pierwszy raz w Wielkiej Brytanii w 1999 roku. Nazwą NEET określa się grupę społeczną najczęściej młodych ludzi, którzy nie angażują się w działania związane z edukacją, zatrudnieniem ani przygotowaniem do przyszłego zawodu. Do grupy zaliczane są również osoby bezrobotne lub też osoby które z wyboru lub z potrzeby pozostają na utrzymaniu kogoś. Do grupy zalicza się również osoby pasywnie szukające pracy, nie zajmujące się domem ani dziećmi, nie czekające na rozpoczęcie pracy.
Gdzie występuje grupa NEET-ów?

Czym jest CSR i jaki ma wpływ na przedsiębiorstwo?

Przedsiębiorstwo na rynku nie musi być jedynie graczem. Może również angażować się w sprawy społeczeństwa, popierając różne idee, czy samemu je tworząc. Celem CSR (ang. Corporate Social Responsibility), Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, czyli takiego świadomego, aktywnego działania jest zazwyczaj ocieplenie wizerunku firmy.

Często ta koncepcja jest pewnego rodzaju strategią PR (ang. Public Relations, czyli relacje publiczne), która owocuje po sumiennym jej wykonywaniu poprzez poprawę wizerunku firmy. Jednakże nie można tutaj się nastawiać na korzyści finansowe, przynajmniej podczas początków wprowadzenia koncepcji CSR. Przedsiębiorstwo może czerpać jakieś zyski dzięki owym działaniom, jednakże nie jest to celem samym w sobie. Wprowadzenie takiej koncepcji ma na celu jedynie wzrost wartości firmy względem wizerunku, opinii publicznej.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej online?

Nowa rzeczywistość zmieniła funkcjonowanie rynku pracy, a w tym przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych. Coraz większego znaczenia nabrała cyfrowa odsłona. Oczywiście nie jest ona całkowicie nowa, jednak obecnie jest bardziej wymagająca niż w przypadku przeprowadzenia jej w sposób stacjonarny. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować. Zachęcamy do zapoznania się z dalszą częścią artykułu, gdzie poznasz kilka złotych rad, które przeprowadzą cię przez ten proces w mniejszym stresie.

Bezpłatne szkolenie - Technostres - Jak sobie z nim radzić?

Systematyczne działanie - Wypracowanie nawyków kluczem do sukcesu

Każdy chciałby osiągnąć sukces w życiu, lecz nie każdemu się to udaje. W naszych głowach pojawia się pytanie, co jest kluczem do sukcesu? Dlaczego jedni osiągają wyznaczone cele, a inni nie? Często błędnie określamy przyczynę sukcesów podstawiając pod to indywidualne cechy jednostki takie jak aparycja, umiejętności interpersonalne, czy częściej zwykłe szczęście. Odpowiedzią na powyższe pytania jest systematyka, a co za tym idzie nawyki.

Czym tak naprawdę jest nawyk?

Akcja Integracja

Postępujące szczepienia i stopniowe luzowanie restrykcji związanych z pandemią pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Wiele osób, które zmieniły pracę w okresie pandemii nie miało możliwości poznać się ze swoimi współpracownikami i nadal pracują w systemie zdalnym. W tym wpisie podpowiemy, jak można skutecznie zapoznać i zintegrować ze sobą zespół.

Jak pozbyć się rutyny w pracy?

Rutyną nazywamy postępowanie lub wykonywanie codziennych czynności zgodnie z utartym schematem. Jeśli więc ciągle musicie wykonywać te same zadania i nie uczycie się już niczego nowego, mogliście wpaść w rutynę w pracy!

Systemy motywacyjne - dlaczego warto motywować swoich pracowników?

Każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby jego firma była jak najbardziej efektywna, żeby zespół sprawnie ze sobą współpracował i każdy czerpał z pracy jak największe korzyści. Jak zatem motywować swoich pracowników żeby ich praca przynosiła efekty?

Jak zwiększyć efektywność pracy?

Na początek warto wyjaśnić co to jest efektywność, według Encyklopedii Zarządzania efektywność to rezultat podjętych działań, opisany relacją uzyskanych efektów do poniesionych nakładów. Oznacza najlepsze efekty produkcji, dystrybucji, sprzedaży czy promocji, uzyskane po najniższych kosztach.

Częstym błędem w myśleniu o efektywności jest to, że uważamy, że chodzi o to, by robić więcej w krótkim czasie. Ale to nie do końca prawda.

Odpowiedź wydaje się prosta – chodzi o to, aby pracować mądrzej, a nie więcej.

Preferencje Polaków co do trybu pracy po COVID – 19

Przed wybuchem pandemii tylko nieliczni pracownicy, Ci najbardziej doświadczeni i zaufani, mogli korzystać z dodatku oferowanego przez przedsiębiorstwo – jakim jest praca home office. Praca zdalna była traktowana jako benefit pracowniczy. W czasie pandemii stała się ona wymuszoną, przez Państwo, formą wykonywania obowiązków zawodowych. Spowodowało to obniżenie jej atrakcyjności w oczach pracowników – stała się ona niemalże codziennością. Wiele przedsiębiorstw musiało dostosować się do nowo panujących wymagań i obostrzeń oraz zapewnić odpowiednie warunki pracy dla swoich pracowników.

Czym jest job shadowing?

Okres wprowadzenia do pracy dla nowego pracownika może być czasem mocno stresującym. Jak ułatwić asymilację takiej osoby? Job shadowing, czyli metoda śledzenia w pracy innego pracownika, chodzenia krok w krok i poglądanie wykonywania pracy może znacznie ułatwić odnalezienie się w nowej roli.

Wykorzystanie kolorów w biznesie

Każda firma, aby zbudować skojarzenie swojej marki używa konkretnych kolorów. Barwa wpływa na rozpoznawanie marki, co jest czynnikiem zwiększającym wybór danej firmy. Dany odcień oznacza określoną emocję i skojarzenie dla klienta. Według badań odpowiedni kolor wpływa na odbiór produktu i na motywację do kupna. Bardzo ważne jest, aby użyć określonej barwy w dobry sposób.

Integracja - Covidacja

Jak się nie dać zwieść w świecie fake newsów

„Szczepienia spowodowały katastrofalne skutki uboczne w Izraelu”, „Rząd wprowadził zakaz spuszczania psów ze smyczy”, „Środowisko LGBT+ akceptuje pedofilię”. Te i wiele innych wpisów pojawiają się w ogromnych ilościach w mass mediach, portalach społecznościowych i informacyjnych. Przedstawione wyżej fake newsy to tylko przykładowa część dużego problemu, jakim jest dezinformacja.

Mamy pracujące - jak wdrożyć się w pracę po urlopie macierzyńskim?

Powrót do pracy po długiej przerwie zazwyczaj jest ciężki i wymaga znalezienia na nowo sposobów na organizację czasu własnego.

Jak połączyć obowiązki prywatne, związane z macierzyństwem i spokojnie wdrożyć się w obowiązki służbowe? Jak efektywnie zarządzać czasem będąc mamą?

Motywowanie pracowników w czasie COVID-19

Pandemia zmieniła życie każdego z nas, jak w biznesie tak i w życiu osobistym każdy uznał rożnego rodzaju zmian. Dzięki pandemii niektóre firmy zyskały i poszło im jeszcze lepiej, a niektóre przegrali i już nie działają. Ważnym aspektem w nowym trybie pracy zdalnej jest motywowanie pracowników, które teraz muszą działać w trybie Home Office. Praca zdalna dla wszystkich jest wyzwaniem, bo musimy działać i pracować w przestrzeni jaka dla większości ludzi jest nie dla pracy, a dla odpoczynku. Powstaje pytanie: „Jak motywować pracowników w takich warunkach?”

Automatyzacja procesów biurowych w kontekście HR

Rynek pracy oraz możliwości technologiczne bardzo szybko się zmieniają. Wymuszają na wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa dostosowanie się do zmian w jego otoczeniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi jest zagadnieniem bardzo złożonym, który wymaga specjalistycznej wiedzy oraz kompetencji pracowników tym bardziej przekonujemy się o tym podczas pandemii koronawirusa – w niepewnych czasach. I właśnie z tego powodu warto poznać i wprowadzić rozwiązania polegające na automatyzacji procesów HR, aby móc nie tylko usprawnić proces, ale także skorzystać z możliwości, jakie dają nowe technologie.

«123»