MENU

PL

Mobbing w pracy- jak go rozpoznać i co robić?

Mobbing jest rozumiany jako forma działań i zachowań stosowanych względem pracownika lub skierowana przeciwko niemu. Jest stosowany długotrwale, zazwyczaj w formie przemocy niebezpośredniej, to znaczy że odbywa się za pomocą słów i gestów. Osoba, która go stosuje może być ironiczna, cyniczna, może zastraszać i krytykować pracownika na każdym kroku. Jego celem jest wywołanie u pracownika zaniżonej oceny kwalifikacji i wydajności zawodowej, poprzez poniżanie, ośmieszanie, a także  izolowanie lub całkowite wyłączenie z grupy współpracowników.

Przewaga konkurencyjna

Budowanie przewagi konkurencyjnej może być ujmowane jako zdolność do krytycznej i obiektywnej diagnozy funkcjonowania swojej firmy w porównaniu do jej konkurencji na rynku. Mówiąc inaczej: to sztuka stawiania odpowiednich pytań. Zatem chcąc opracować odpowiednią strategię zwiększania wpływów własnej organizacji należy skupić się na obszarach objętych rywalizacją. Takimi obszarami jest:

Stereotypy na rynku pracy i jak z nimi walczyć?

Stereotypy to konstrukcja myślowa, zawierająca komponent poznawczy, emocjonalny i behawioralny, zawierająca uproszczone przeświadczenie dotyczące genezy różnych zjawisk, w tym dotyczących innych grup społecznych. Stereotyp polega na generalizowaniu całej grupy na podstawie jednej charakterystyki.  Jednym z typów stereotypów jest stereotyp płci – męskości i kobiecości, czyli pewne przekonania o tym, jakie powinny być kobiety oraz jacy powinni być mężczyźni zgodnie ze swoimi rolami społecznymi.

Na rynku pracy również występuje wiele stereotypów. Chciałabym skupić się na tych, związanych z płcią. Ten typ stereotypów kształtuje się poprzez wyobrażenia o rolach, jakie powinni pełnić mężczyźni i kobiety. Stereotyp „męskości” związany jest z poczuciem siły, determinacji, ambicji, natomiast stereotyp „kobiecości” związany jest z byciem opiekuńczym, łagodnym, emocjonalnym. Na rynku istnieje wiele zawodów, które są uważane za typowo kobiece (przedszkolanka, pielęgniarka) lub za typowo męskie (pracownik fizyczny).

Zarządzanie działalnością w warunkach kryzysu

Każde przedsiębiorstwo jest stale związane z ryzykiem, które obok czynników trudnych do przewidzenia stanowi również element niepewności. Istnienie ryzyka łączy się z każdą formą działalności gospodarczej, co wynika z tego iż osoby zarządzające  daną firmą w momencie podejmowania istotnych decyzji nie posiadają rzetelnych i konkretnych informacji, aby ustalić i ocenić sytuacje, które mogą wystąpić w przyszłości. Przez niepewność, ryzyko i niepełne informacje tworzy się zjawisko zwane kryzysem. Czym jest kryzys? Kryzys stanowi nieodłączny element naszego życia. Jest on  obecny  w naszym życiu prywatnym, jednak częściej dotyka gospodarkę różnych krajów na świecie.  Wymaga od nas zmian, podejmowania się nowych wyzwań oraz najważniejsze poszukiwania nowych rozwiązań problemów i sytuacji kryzysowych zupełnie różnych od tych, które już znamy i stosujemy.

Jaki powinien być dobry lider?

Po czym poznać dobrego lidera?

Głosy są podzielone. Jedni twierdzą, że pewne cechy trzeba posiadać od urodzenia. Inni uważają, że wszystkiego można się wyuczyć. 

Mama w pracy - prawa i przywileje

Okres ciąży oraz pierwsze lata dziecka to wyjątkowy czas dla młodej mamy i jej rodziny. Dlatego w tym okresie kobiecie pracującej przysługują specjalne przywileje. Już od pierwszego dnia, kiedy poinformujesz pracodawcę o ciąży zyskujesz pewne uprawnienia. Warto wiedzieć o przepisach ustanowionych w Kodeksie pracy, aby móc z nich prawidłowo korzystać.

Po pierwsze i najważniejsze – kobieta w ciąży oraz młoda mama zatrudniona na umowę o pracę nie może zostać zwolniona, za wyjątkiem zwolnienia dyscyplinarnego oraz w przypadku ogłoszenia przez firmę upadłości lub likwidacji. Zgodnie z Kodeksem Pracy pracodawca nie może w tym okresie zlecać: pracy w nocy, po godzinach i w ciężkich warunkach, a także wyjazdu w delegację.

Jak koronawirus wpłynie na rynek pracy?

Przez pandemię koronawirusa wiele firm musi zmierzyć się z ogromnymi stratami. Mimo odmrażania gospodarki, część z nich wciąż pozostaje zamknięta, co wiąże się z masowymi zwolnieniami pracowników. Przez to również, firmy nie tworzą nowych miejsc pracy i nie zatrudniają nowych pracowników. Firma audytorska Grant Thorton, która prowadzi cykliczne badania rynku pracy poprzez analizę ofert pracy publikowanych na najpopularniejszych platformach rekrutacyjnych twierdzi, że załamanie gospodarcze jest odczuwane także w Polsce. Jeszcze w marcu, według danych, rynek pracy w Polsce można było nazwać relatywnie stabilnym. Niestety w kwietniu sytuacja nie była już taka dobra. O ile w marcu, liczba ofert pracy publikowanych na portalu pracuj.pl spadła tylko o 7,5% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku, o tyle w kwietniu było to już aż o 1/4 mniej opublikowanych ogłoszeń, w porównaniu do zeszłego roku. Prognozy mówią, że kryzys odbije się nie tylko na ilości ofert pracy, ale także na ich "jakości" czyli zawartości. Jako, że pracodawcy są zmuszeni oszczędzać, proponowana jest coraz mniejsza ilość dodatkowych benefitów związanych z pracą, a za to coraz więcej wymaga się od kandydata. Koronawirus w jakiś sposób zakończył tzw. "rynek pracownika", czyli sytuację na rynku pracy, w której to tak naprawdę pracownik wybierał sobie miejsce pracy. Było wiele dostępnych ofert pracy z wieloma benefitami. Jeśli ktoś naprawdę chciał, to pracę po prostu znajdował. Teraz rozpoczyna się znowu "rynek pracodawcy", czyli sytuacja na rynku pracy, w której jest niewiele wolnych stanowisk i ofert pracy i wielu ludzi tej pracy poszukujących. Teraz wszystko zależy od pracodawców. Na jedną pozycję prawdopodobnie dostają wiele zgłoszeń i mogą wybrać najlepszych, najbardziej optymalnych pracowników (biorąc pod uwagę ich oczekiwania co do zarobków, kwalifikacje, doświadczenie itp.).

Twoja firma w Social Media

Social media to aplikacje i strony internetowe z portalami społecznościowymi, umożliwiające użytkownikom tworzenie treści i ich wymianę. Są łatwo dostępne i proste w użytkowaniu. Dlatego liczba osób korzystających z social mediów na całym świecie jest stale wzrasta.

Wymiary kulturowe wg Hofstede – jak zaaplikować je w firmie

W obecnych czasach coraz częściej zdarza się, że pracujemy z ludźmi pochodzącymi z zupełnie różnych kultur. Dzieje się tak ze względu na to, że więcej osób ma możliwość zmieniania swoich miejsc zamieszkania na inne, podróżowania, szukania przeróżnych ofert pracy i wybrania najatrakcyjniejszej. Przemieszczanie się między krajami czy nawet kontynentami nie stanowi większego problemu. Firmy stają się również coraz bardziej otwarte na pracowników pochodzących z innych kultur, jako że wnoszą oni wiele świeżości i zapewniają spojrzenie na dane kwestie z innej perspektywy. Dzięki temu nie tylko firma może wiele zyskać, ale również wiele korzyści przynosi to współpracownikom. Niektórzy będą musieli wyjść ze swojej strefy komfortu, aby spróbować dogadać się z nowymi pracownikami w języku angielskim, niektórzy będą mieli możliwość dowiedzenia się czegoś o nich, o ich kulturze, zainteresowaniach. Uważam, że praca w wielokulturowym środowisku wiele może pracowników nauczyć.

Jak wrócić na rynek pracy?

Powrót do pracy po dłuższej przerwie, chorobie, okresie ciąży i wychowywaniu dziecka może być trudnym i stresującym zadaniem. Aby zmniejszyć napięcie, które może nam towarzyszyć, warto przygotować się do tego przełomowego wydarzenia odpowiednio wcześnie. Oto kilka pomocnych wskazówek.

Zarządzanie informacją w organizacji

Zarządzanie informacją w organizacji jest to jeden z kluczowych aspektów, który wpływa na jej wizerunek. Komunikacja w organizacji wpływa również na podstawowe funkcje zarządzania jakimi są motywowanie, planowanie, organizowanie oraz kontrola. Menedżerowie realizują te funkcje właśnie poprzez proces komunikacji. Każda informacja, która nie tajemnicą firmy, powinna być dostępna dla pracowników. Pomimo tego wprowadzenie systemu otwartej komunikacji wewnętrznej napotyka na opór w wielu polskich organizacjach.

Trudności w naszej mobilizacji podczas pracy zdalnej

W dzisiejszych czasach coraz popularniejsze staje się pracowanie w domu, i to nie tylko ze względu na problemy epidemiologiczne, ale głównie przez wybór pracodawcy. Praca na pełen etat w formie zdalnej staje się czymś zwyczajnym dla coraz większego grona pracowników, a dla niektórych z nich (głównie w branży IT, reklamie i marketingu) od dawna jest typową formą pracowania.

Praca w domu może być jednak dla wielu z nas problematyczna. Wiąże się to głównie z czasem i jego organizacją. Gdy w głowie pojawiają się dylematy typu – wstać, czy jeszcze poleżeć? – często zdarza się, że ten czas już upłynął i zanim zjemy śniadanie, jest godzina 10-ta. Nie musisz się ładnie ubierać, nigdzie jechać, a kuchnia jest nadzwyczaj blisko, czy to nie są właśnie nasze największe utrudnienia w mobilizacji? Po kilku godzinach takiego kursowania od biurka do lodówki, nagle okazuje się, że jest już 17-ta, a my wykonaliśmy tak mało zadań.

Metody efektywnego uczenia się i pisania prac projektowych

Sztuka efektywnego uczenia się i pisania prac projektowych to duża umiejętność. Bez względu na wiek i etap życia człowieka, te umiejętności są bardzo przydatne w życiu codziennym i nie tylko. W efektywnej nauce jednym z najważniejszych elementów jest funkcja pamięci. Pamięć bywa zawodna, a zatem istotną rolą w całym procesie efektywnej nauki jest znalezienie odpowiedniej techniki i metody uczenia się. Jest wiele metod, z których można dokonać wyboru według indywidualnych preferencji.  Odpowiedni dobór technik zależy z pewnością też od tego jakim typem osoby uczącej się jesteśmy.

Najbardziej pożądane zawody w 2019 roku

Bez wątpienia rynek pracy w XXI wieku ulega ciągłym zmianom. Przekłada się to na zmiany znaczenia konkretnych zawodów, a ponieważ jeden staje się nagle pożądany, inny odchodzi w cień. Biorąc pod uwagę rok 2019 możemy śmiało powiedzieć, że pewni pracownicy posiadający określone kompetencje, nie musieli poszukiwać pracy na własną rękę, ponieważ to pracodawcy sami przychodzili do nich z propozycjami.

Dlaczego warto kształcić się online?

Obecnie żyjemy w czasach kiedy dostęp do dóbr technologii jest ogólnodostępny i powszechny. Rozwój techniki na przestrzeni lat sprawił, że wiele obszarów naszego życia przeniosło się do sfery wirtualnej. Taką szansę daje nam między innymi Internet, który we współczesnych czasach stał się nieodłącznym elementem niemal każdego dnia. Jest on systemem, który pełni wiele funkcji, między innymi informacyjną, komunikacyjną, rozrywkową ale również edukacyjną. To właśnie ta ostatnia z wymienionych ról Internetu przybiera ostatnio coraz większe znaczenie, dlatego to edukacyjna funkcja Internetu zostanie szerzej opisana w tym artykule.

Bezpłatne wsparcie

Jak wiemy, obecny czas jest trudny dla wszystkich. Firmy się zamykają, zwalniają pracowników, nie mają pieniędzy.

Chcemy wesprzeć tych, którzy tego potrzebują - na tyle na ile możemy!

W ostatnim czasie straciłeś pracę? Twoje CV nie jest aktualne, a Ty nie wiesz jak się za to zabrać?

Oferujemy swoją pomoc w tworzeniu i aktualizacji CV oraz w pisaniu listów motywacyjnych. Oczywiście bezpłatnie.

Akcja trwa od 14 kwietnia do odwołania.

Jedyne co musisz zrobić to:

  • Prześlij nam swoje stare CV, lub wszystkie informacje potrzebne do jego utworzenia, łącznie ze zdjęciem
  • Prześlij nam link do oferty, na którą chcesz aplikować – w ten sposób stworzymy odpowiedni list motywacyjny

Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami poprzez e-mail biuro@perspecta.pl.

Prosimy o udostępnianie postu, aby jak najwięcej ludzi mogło dowiedzieć się o tej inicjatywie.

Czekamy na Twoje zgłoszenie! Mamy nadzieję, że razem uda nam się przetrwać ten ciężki czas.

 

Ekomarketing w przedsiębiorstwie - czym jest i jak go wdrażać?

Obecnie żyjemy w czasach, kiedy wpływ na otoczenie naturalne wywierany przez człowieka jest coraz większy, a skutki jego działalności są częściej zauważalne i odczuwalne przez każdy organizm żywy żyjący na naszej planecie. Z tego powodu większe znaczenie przybrała nauka, której celem jest między innymi minimalizacja destruktywnego wpływu otoczenia, jak również przeciwdziałanie dalszej degradacji środowiska. To właśnie ekologia jest dziedziną, której rola stale wzrasta, a której działalność może mieć kluczowe znaczenie dla wyglądu otoczenia naturalnego w przyszłych dziesięcioleciach.

Szkolenia Online

Korzyści udziału w Szkoleniach Online

  • Możliwość odbycia szkolenia w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie
  • Oszczędność kosztów; cena szkoleń online obejmuje 50% ceny szkoleń stacjonarnych
  • Oszczędność czasu
  • Możliwość udziału w szkoleniu jako osoba indywidualna, jak również jako zorganizowana grupa pracowników jednej firmy
  • Program indywidualnie przygotowany dla Uczestników szkolenia
  • Część praktyczna szkolenia opracowana w oparciu o specyfikę branży i stanowiska uczestników
  • Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • Bogaty pakiet materiałów szkoleniowych
  • Doświadczona kadra trenerska
  • Przystępne formy kontaktu z trenerami, zarówno indywidualnego jak i grupowego
  • Realizację w formie 20% teorii, 80% praktyki
  • Dostęp do najnowszej wiedzy i narzędzi szkoleniowych
  • Wykorzystanie technologii w procesie kształcenia poprzez korzystanie z szeroko dostępnych mediów

Jak pracować w międzynarodowym środowisku?

Obecnie, w erze globalizacji powszechnie występującym zjawiskiem jest ekspansja przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Takie działanie jest nie tylko szansą na rozwój organizacji, poszerzenie zakresu jej działania czy wzrostu zysków ze sprzedaży, ale również jest kolokwialnym oknem na świat, pozwalającym na poszerzenie horyzontów, poznanie nowych kultur oraz nieznanych sposobów funkcjonowania przedsiębiorstw. Większość organizacji jako swój długoterminowy cel wyznacza sobie międzynarodowy sukces, jednakże takie dążenia wywierają duży wpływ na całą organizację i jej funkcjonowanie. Globalne rozszerzanie działalności organizacji ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników, którzy przywołują zalety jak i wady wspomnianego działania. Zanim zdecydujemy się na wejście na nowe, zagraniczne rynki powinniśmy przede wszystkim skupić się na gromadzeniu informacji o pożądanych destynacjach naszej działalności lub jeżeli zamierzamy rozpocząć nasza karierę w firmie międzynarodowej niezbędne jest zapoznanie się z jej kulturą organizacyjną, dlatego jeżeli jesteś ambitnym przedsiębiorcą lub osobą z wizją międzynarodowej kariery odpowiedź na pytania odnośnie globalnej działalności znajdziesz w poniższym artykule.

Szkolenia -50%

 

  1. Twoja firma planuje szkolenia w 2020 lub 2021 roku?
  2. Decydując się na szkolenia do 31.05.2020 – 50% zniżki.
  3. Szkolenia możesz zrealizować w dogodnym dla Ciebie momencie. Najpóźniej do 31.12.2021.
  4. Koszt 1 dnia szkolenia to 1900 netto/ cała grupa

(maksymalnie 10 osób; każda kolejna 190 PLN netto)

  1. Rabatem objęte są szkolenia o poniższej tematyce:
    • Komunikacja w zespole
    • Techniki sprzedaży i obsługi klienta
    • Telefoniczna obsługa klienta
    • Skuteczne negocjacje
    • Zarządzanie czasem
    • Zarządzanie zespołem i motywacja pracowników
    • Zarządzanie projektami

 

  1. Rabat nie dotyczy szkoleń realizowanych w województwach: małopolskie, lubelskie
    i podkarpackie
  2. Wnioski i wskazówki dla przedsiębiorstwa po szkoleniu
  3. Certyfikaty ukończenia szkolenia
  4. Indywidualne wskazówki dla uczestników szkolenia
  5. Opieka poszkoleniowa: kontakt uczestników z trenerem w ciągu miesiąca po zrealizowanym szkoleniu
  6. Realizacja szkolenia w formie 80% praktyki, 20% teorii

 

TECHNIKI SZKOLENIOWE

  • Prezentacje multimedialne
  • Case Study, analiza przypadku
  • Indywidualne doradztwo
  • Gry symulacyjne
  • Ćwiczenia
  • Testy psychologiczne
  • Dyskusje i demonstracje
  • Scenki, psychodrama

Programy szkoleń

Oferta obowiązuje wyłącznie do 31.05.2020r.

Dlaczego warto wybrać markę PERSPECTA?

  • Wieloletnie doświadczenie na rynku ogólnopolskim
  • Ilość firm, która Nam zaufała: http://perspecta.pl/zaufali-nam/
  • Realizacja szkoleń na terenie całej Polski – przy zachowaniu cen rynkowych dla 
  • woj. pomorskiego

 

W samym 2019 roku:

  • Przeszkoliliśmy 19 300 uczestników
  • Przeprowadziliśmy 1128 szkolenia

Program szkolenia zostanie dopasowany do Państwa potrzeb oraz będzie uwzględniać specyfikę branży.

 

Cały czas pracujemy dla Państwa online.

 

Wszystkie badania marketingowe Zniżka -50%

  1. Twoja firma planuje realizację badań marketingowych w 2020 lub 2021 roku?
  2. Decydując się na badanie marketingowe do dnia 30.06.2020 – 50% zniżki
  3. Badania mogą być zrealizowane w dogodnym terminie, najpóźniej do 31.12.2021.

Dokumenty do pobrania:

Jak wyciągać wnioski z trudnych wydarzeń?

Życie. Czym ono jest? Dla jednych to nieustanne pasmo sukcesów, poprzerywane tylko krótkimi momentami refleksji, czy poczucia pustki. Inni myślą o nim jak o serii porażek i niepowodzeń, nazywają sumą pomyłek, a czasami kojarzą je tylko z ciągłym cierpieniem. Jeszcze inni będą je utożsamiać z wyzwaniami, jakie stawia przed nimi praca, czy rozwój kariery, a z drugiej strony znajdziemy tych, dla których sensem życia jest zabawa i poszukiwanie przyjemności. Inni będą upatrywać istoty życia w miłości - do ukochanej osoby, boga, ojczyzny, przyrody, a może literatury czy filmu? Mimo to, na pewno każdy z nas na pewnym etapie życia zadawał sobie to pytanie. Czym jest życie? Dla niektórych z nas bodźcem, który sprawił, że to pytanie pojawiło się w naszych głowach były rozważania egzystencjalne, dla innych będą to bodźce zewnętrzne, jak kolejny reportaż o ofiarach odległego konfliktu zbrojnego, śmierć, czy choroba. Dla innych takim negatywnym bodźcem mogą być nieszczęścia o wiele mniejszego kalibru, lecz dotykające nas niespodziewanie często.

Niezależnie od tego, kim jesteśmy i jaki jest nasz stan posiadania, każde z nas na swojej życiowej drodze napotyka przeszkody i trudności, i właśnie to, jak radzimy sobie w tych szczególnych momentach, stanowi, w największej mierze, o tym, kim jesteśmy. Te trudne przeżycia mogą stać się solidnym fundamentem do budowania osobowości silnego i pewnego siebie człowieka.

Podstawy Zarządzania Czasem – czynne podejście do wykonywania zadań.

Osoby zorientowane na terminową  realizację celów radzą sobie z projektami ponieważ obierają CZYNNE podejście do wykonywanych działań. Pozwala to na przejęcie kontroli nad sprawami, zanim sprawy przejmą kontrolę nad nimi. Jeśli chcemy panować nad swoim czasem – jest to niezbędny krok.

Wyróżniamy 6 podstawowych zasad stosowanych przez osoby zorientowane na przyszłość i terminowe wykonywanie zadań.

  • Komunikacja
  • Dyscyplina
  • Pamięć
  • Planowanie
  • Rewizja
  • Organizacja

Kobiety w biznesie – jakie są ich mocne i słabe strony?

Nie ma co do tego wątpliwości, że występowanie kobiet na stanowiskach menadżerskich od kilku lat staje się coraz popularniejsze. Zjawisko to budzi jednak mieszane opinie wśród zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Tematy związane z ze zmianą pozycji kobiet na rynku pracy, ich wzrost świadomości i poziomu wykształcenia, a także coraz wyższe kwalifikacje wpływa na odbiór stanowisk, które piastują. Przykładem ukazującym sporą rolę kobiet jako prywatnych właścicieli firm są wyniki z artykułu Ewy Lisowskiej (2003) w którym wynika, że aż 37% prywatnych właścicieli stanowią kobiety, a 1/3 zatrudnionych kobiet jest na stanowiskach kierowniczych. Widać tutaj wzrost udziału polskich kobiet w biznesie.

Bezpłatne szkolenie

Zapraszamy do udziału w kolejnym bezpłatnym szkoleniu otwartym "Zarządzanie i kierowanie zespołem"

Jak odróżnić przywódcę od menedżera?

Organizacje aby sprawnie funkcjonować potrzebują zarówno przywódców jak i menedżerów.

Różnica jest już widoczna w samej definicji.

Ricky W. Griffin w „Podstawach Zarządzania Organizacjami” wyjaśnia, że „Przywódcy są to osoby, które potrafią oddziaływać na zachowania innych bez potrzeby uciekania się do użycia siły, osoby akceptowane przez innych w roli przywódców natomiast Menedżer jest to ktoś, kto odpowiada  przede wszystkim  za realizację procesu  zarządzania  a zwłaszcza ktoś, kto planuje i podejmuje decyzje, organizuje, przewodzi ludziom oraz kontroluje zasoby ludzkie, finansowe, rzeczowe
i informacyjne.”

Jak zbudować zgrany zespół?

Niezależnie od tego czy podstawą twojej firmy jest praca zespołowa, czy wykonywane obowiązki mają charakter indywidualny- to pozytywne relacje interpersonalne w miejscu zatrudnienia są ważnym czynnikiem zadowolenia z pracy, i tym samym stanowią podstawę dobrze działającej organizacji.

Zatrudniaj najlepszych

Budowanie zespołu zaczyna się już na etapie rekrutacyjnym. Zadaniem osób rekrutujących jest skompletowanie zespołu w taki sposób, aby funkcjonował jak najlepiej, dlatego zatrudnienie nowego pracownika powinno być przemyślane nie tylko pod kątem cech pożądanych przez pracodawcę, ale też pod względem dopasowania do całego zespołu.

Jak przezwyciężyć lęk przed zmianą w firmie?

Obecnie, jak twierdzą niektórzy, jedyną stałą rzeczą w dzisiejszym świecie jest zmiana. Pędzący rozwój technologii, globalizacja, rosnące oczekiwania ludzi, nowe modele biznesowe- to wszystko sprawia, że świat dookoła ciągle się przeobraża. Jeżeli chcemy za nim nadążyć, będziemy musieli mierzyć się z coraz to nowymi wyzwaniami.

Zmiany gwarantują nam rozwój i umożliwiają nabywanie nowych doświadczeń. To zmiana jest siłą napędową życia i nierozłącznym elementem postępu. Jednak dla wielu z nas, myśl o wprowadzeniu w swoje życie tego, co nowe i nieznane, potrafi uruchomić samonakręcającą się karuzelę lęków.

O motywacji i antymotywacji pracowników

Każdy pracodawca, który poszerza swoją wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, z pewnością spotkał się z pojęciem motywacji pracowników.

Encyklopedia zarządzania tłumaczy, że: „jest to proces świadomego i celowego oddziaływania na pracowników poprzez dostarczanie środków i możliwości spełnienia ich oczekiwań w taki sposób, aby obie strony (pracodawca i pracownik) odniosły korzyści.”

Chęć wprowadzenia systemów motywacyjnych w swojej firmie to pierwszy klucz do sukcesu, ale okazuje się, że tych kluczy jest o wiele więcej i nasze działania nie zawsze są wystarczające, a czasami mogą okazać się nawet szkodliwe.

Jak pozostać zmotywowanym?

Dlaczego robisz właśnie to, co robisz?

Motywacja jest siłą napędową lub przyczyną naszych pragnień, działań i zachowań. Ostatecznie, jest to jedno wielkie „dlaczego” przyświecające wszystkiemu, co robimy.

U podstaw niezachwianej motywacji leży wiedza o tym, czego naprawdę pragniemy i bezkompromisowość w dążeniu do tego.

Niezależnie od tego, jaki jest twój cel, oto 6 sprawdzonych wskazówek, jak pozostać zmotywowanym, nawet gdy sytuacja temu nie sprzyja!

«12»