MENU

PL

Jak pozyskać nowego klienta?

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma rozwijała się dynamicznie, pozyskiwała nowych klientów, utrzymywała relacje ze stałymi i przynosiła zyski.  Kiedy warto zdecydować się na poszerzenie listy klientów? Jak to zrobić? Wskazówki postaram się przedstawić w tym artykule

Od czego zacząć?

Kiedy nasza firma osiągnęła już poziom stabilności, mamy stałych klientów, długofalowe współprace, ale brakuje nam czegoś więcej. Należy zebrać zespół osób, które miałyby zajmować się pozyskiwaniem nowych klientów i wspólnie opracować plan działania. Warto na samym początku opracować listę klientów, z którymi chcielibyśmy współpracować, przeanalizować ofertę jaką możemy im zaproponować, jakie są ich potrzeby. Dobrą opcją będzie przygotowanie prezentacji lub broszury o Waszej firmie, drobnych gadżetów i rekomendacji dotychczasowych klientów. Współcześnie wiele firm stara się nawiązywać kontakty poprzez social media, takie jak LinkedIn, Instagram. Także, że warto zadbać o wygląd firmowych social mediów oraz o wygląd profili pracowników na LinkedIN. Dzięki temu potencjalni klienci mogą się zainteresować Twoją firmą. Warto przygotować się również ze strony marketingowej, zrobić promocję i aktualną ofertę, brać udział w targach biznesowych, objąć patronatem wydarzenia organizacji studenckich lub pozarządowych, ponieważ dzięki temu można mieć ułatwiony kontakt z potencjalnym klientem. Warto zorganizować kilka darmowych webinarów na temat z waszej branży, rozpowszechniać informacje w social mediach i prasie. Dzięki wykorzystaniu współczesnych narzędzi do pozyskiwania klientów twoja firma będzie miała spore szanse na rozwój i nawiązanie nowych współprac, co przyniesie sukces. Zadbanie o wizerunek i atmosferę to podstawa do rozwoju!

Justyna Bogumił


wróć