MENU

PL

Systematyczne działanie - Wypracowanie nawyków kluczem do sukcesu

Każdy chciałby osiągnąć sukces w życiu, lecz nie każdemu się to udaje. W naszych głowach pojawia się pytanie, co jest kluczem do sukcesu? Dlaczego jedni osiągają wyznaczone cele, a inni nie? Często błędnie określamy przyczynę sukcesów podstawiając pod to indywidualne cechy jednostki takie jak aparycja, umiejętności interpersonalne, czy częściej zwykłe szczęście. Odpowiedzią na powyższe pytania jest systematyka, a co za tym idzie nawyki.

Czym tak naprawdę jest nawyk?

Akcja Integracja

Postępujące szczepienia i stopniowe luzowanie restrykcji związanych z pandemią pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Wiele osób, które zmieniły pracę w okresie pandemii nie miało możliwości poznać się ze swoimi współpracownikami i nadal pracują w systemie zdalnym. W tym wpisie podpowiemy, jak można skutecznie zapoznać i zintegrować ze sobą zespół.

Jak pozbyć się rutyny w pracy?

Rutyną nazywamy postępowanie lub wykonywanie codziennych czynności zgodnie z utartym schematem. Jeśli więc ciągle musicie wykonywać te same zadania i nie uczycie się już niczego nowego, mogliście wpaść w rutynę w pracy!

Systemy motywacyjne - dlaczego warto motywować swoich pracowników?

Każdy przedsiębiorca dąży do tego, aby jego firma była jak najbardziej efektywna, żeby zespół sprawnie ze sobą współpracował i każdy czerpał z pracy jak największe korzyści. Jak zatem motywować swoich pracowników żeby ich praca przynosiła efekty?

Jak zwiększyć efektywność pracy?

Na początek warto wyjaśnić co to jest efektywność, według Encyklopedii Zarządzania efektywność to rezultat podjętych działań, opisany relacją uzyskanych efektów do poniesionych nakładów. Oznacza najlepsze efekty produkcji, dystrybucji, sprzedaży czy promocji, uzyskane po najniższych kosztach.

Częstym błędem w myśleniu o efektywności jest to, że uważamy, że chodzi o to, by robić więcej w krótkim czasie. Ale to nie do końca prawda.

Odpowiedź wydaje się prosta – chodzi o to, aby pracować mądrzej, a nie więcej.

Preferencje Polaków co do trybu pracy po COVID – 19

Przed wybuchem pandemii tylko nieliczni pracownicy, Ci najbardziej doświadczeni i zaufani, mogli korzystać z dodatku oferowanego przez przedsiębiorstwo – jakim jest praca home office. Praca zdalna była traktowana jako benefit pracowniczy. W czasie pandemii stała się ona wymuszoną, przez Państwo, formą wykonywania obowiązków zawodowych. Spowodowało to obniżenie jej atrakcyjności w oczach pracowników – stała się ona niemalże codziennością. Wiele przedsiębiorstw musiało dostosować się do nowo panujących wymagań i obostrzeń oraz zapewnić odpowiednie warunki pracy dla swoich pracowników.

Czym jest job shadowing?

Okres wprowadzenia do pracy dla nowego pracownika może być czasem mocno stresującym. Jak ułatwić asymilację takiej osoby? Job shadowing, czyli metoda śledzenia w pracy innego pracownika, chodzenia krok w krok i poglądanie wykonywania pracy może znacznie ułatwić odnalezienie się w nowej roli.

Wykorzystanie kolorów w biznesie

Każda firma, aby zbudować skojarzenie swojej marki używa konkretnych kolorów. Barwa wpływa na rozpoznawanie marki, co jest czynnikiem zwiększającym wybór danej firmy. Dany odcień oznacza określoną emocję i skojarzenie dla klienta. Według badań odpowiedni kolor wpływa na odbiór produktu i na motywację do kupna. Bardzo ważne jest, aby użyć określonej barwy w dobry sposób.

Integracja - Covidacja

Jak się nie dać zwieść w świecie fake newsów

„Szczepienia spowodowały katastrofalne skutki uboczne w Izraelu”, „Rząd wprowadził zakaz spuszczania psów ze smyczy”, „Środowisko LGBT+ akceptuje pedofilię”. Te i wiele innych wpisów pojawiają się w ogromnych ilościach w mass mediach, portalach społecznościowych i informacyjnych. Przedstawione wyżej fake newsy to tylko przykładowa część dużego problemu, jakim jest dezinformacja.

Mamy pracujące - jak wdrożyć się w pracę po urlopie macierzyńskim?

Powrót do pracy po długiej przerwie zazwyczaj jest ciężki i wymaga znalezienia na nowo sposobów na organizację czasu własnego.

Jak połączyć obowiązki prywatne, związane z macierzyństwem i spokojnie wdrożyć się w obowiązki służbowe? Jak efektywnie zarządzać czasem będąc mamą?

Motywowanie pracowników w czasie COVID-19

Pandemia zmieniła życie każdego z nas, jak w biznesie tak i w życiu osobistym każdy uznał rożnego rodzaju zmian. Dzięki pandemii niektóre firmy zyskały i poszło im jeszcze lepiej, a niektóre przegrali i już nie działają. Ważnym aspektem w nowym trybie pracy zdalnej jest motywowanie pracowników, które teraz muszą działać w trybie Home Office. Praca zdalna dla wszystkich jest wyzwaniem, bo musimy działać i pracować w przestrzeni jaka dla większości ludzi jest nie dla pracy, a dla odpoczynku. Powstaje pytanie: „Jak motywować pracowników w takich warunkach?”

Automatyzacja procesów biurowych w kontekście HR

Rynek pracy oraz możliwości technologiczne bardzo szybko się zmieniają. Wymuszają na wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa dostosowanie się do zmian w jego otoczeniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi jest zagadnieniem bardzo złożonym, który wymaga specjalistycznej wiedzy oraz kompetencji pracowników tym bardziej przekonujemy się o tym podczas pandemii koronawirusa – w niepewnych czasach. I właśnie z tego powodu warto poznać i wprowadzić rozwiązania polegające na automatyzacji procesów HR, aby móc nie tylko usprawnić proces, ale także skorzystać z możliwości, jakie dają nowe technologie.

Jaki wpływ na nas mają zmiany w naszym życiu?

Zmiany to nieodłączna część naszego życia. Bez nich żylibyśmy w ciągłej stagnacji, a wypalenie w życiu lub w pracy nadeszłoby dużo szybciej. Jesteśmy przystosowani, aby ciągle iść do przodu. Napędza to nas samych i nasze samopoczucie.

Szkoleniowy świat po pandemii

W marcu 2020 roku mało kto spodziewał się, jak nasz świat wywróci się do góry nogami. Dla wielu osób czas pandemii to okres trudnych pożegnań, lęku o najbliższych, strachu przed zachorowaniem. Wielu utraciło pracę, zmuszeni sytuacją musieli chwytać się innych prac w oczekiwaniu na poprawę sytuacji na rynku. Co można zrobić, by poprawić swoje położenie? Jak sobie pomóc?

Mały poradnik zarządzania - zarządzanie małym i średnim zespołem

Zarządzanie zespołem, czy jest to grupa licząca kilka, kilkadziesiąt czy kilkaset osób jest nie lada wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy. Największym kapitałem firmy jest zgrany zespół, którego współpraca przekłada się na efektywność wyników ich pracy.

Jak zatem zarządzać małym i średnim zespołem?

Czy multitasking jest dla nas dobry?

Multitasking jest obecnie bardzo popularnym terminem i pożądanym przez pracodawców. Umiejętność ta pozwala nam wykonywać jednocześnie niepowiązane ze sobą zadania. Każdy z nas codziennie realizuje naraz wiele czynności, nawet nie mając o tym świadomości. Niestety nie zawsze wielozadaniowość łączy się z efektywnością. Zwróćmy uwagę na wady i zalety oraz zastanówmy się w jaki sposób możemy efektywniej wykonywać kilka zadań jednocześnie.

Jak pozyskać nowego klienta?

Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma rozwijała się dynamicznie, pozyskiwała nowych klientów, utrzymywała relacje ze stałymi i przynosiła zyski.  Kiedy warto zdecydować się na poszerzenie listy klientów? Jak to zrobić? Wskazówki postaram się przedstawić w tym artykule

Od czego zacząć?

Uprzedzenia oraz formy dyskryminacji w miejscu pracy

Uprzedzenia i dyskryminacja są obecne w każdym zakątku świata. Przejawiają się one w najróżniejszych formach i mogą dotyczyć każdego aspektu naszego życia, również tego związanego z naszą pracą.  Czym są w takim razie uprzedzenia?

Konflikty i patologie w organizacji

Na proces zarządzania zasobami ludzkimi składa się wiele czynników. Jednym z trudniejszych przypadków są konflikty i patologie w organizacji, które niestety się zdarzają. Są spowodowane wieloma czynnikami: brakiem akceptacji przez grupę lub przełożonego związanym ze swego rodzaju innością , brakiem zaufania ze strony pracodawcy, przez co pracownikowi odbierane są powierzone zadania. Jedną z najbardziej zaostrzonych dysfunkcji w organizacji jest mobbing i dyskryminacja.

Wpływ stresu zawodowego na życie osobiste

Stres zawodowy jest bardzo niekorzystnym czynnikiem, z którym możemy spotkać się w pracy. Wpływa on na wiele aspektów naszego życia, takich jak zdrowie, produktywność w firmie.

Czym jest stres zawodowy?

Zarządzanie wielokulturowe

Każdego dnia, nawet w Polsce, w kraju który wydaje się być jednorodny, spotykamy się z wielokulturowością. Przyglądając się temu zagadnieniu często zapominamy o takich mniejszościach jak na przykład Ślązacy, Kaszubi czy choćby Romowie. Dzisiaj nie możemy również zapomnieć o naszych sąsiadach zza wschodniej granicy, bądź coraz częstszych napływach imigrantów z Azji. Analizując zatem to zjawisko w szerszym znaczeniu możemy zauważyć, że otwarte granice, migracje, postępująca globalizacja, to główne aspekty przyczyniające się do jego powstawania. Spotykamy ją zatem częściej też w organizacjach, które chcąc sprawnie funkcjonować powinny sprostać zmianom jakie przynosi dzisiejsza rzeczywistość.

Czym jest Customer Experience?

Pod pojęciem doświadczeń klienta (Customer Experience/ CX) kryją się wszelkie emocje i przeżycia powstałe w interakcji klienta z daną marką lub firmą.

 Coraz więcej firm uświadamia sobie fakt, że o korzystaniu z usług danego przedsiębiorstwa (obok ceny i jakości) decydują również doświadczenia powstałe na każdym etapie współpracy. Współczesny klient się zmienia – wymaga on, aby korzystanie z usług było proste, szybkie i przyjemne. Relacja klient-przedsiębiorstwo kształtuje się począwszy od sformułowania oczekiwań klienta wobec produktu danej firmy, a kończy się na konsumpcji/realizacji usługi i ewaluacji pierwotnych oczekiwań. Końcowe wrażenia klienta mogą budować lojalność wobec danej marki lub zadecydować o zakończeniu współpracy.

Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna jest istotnym elementem marketingu i kształtowania wizerunku firmy. To, jakie skojarzenia i emocje wywołuje w odbiorcach dana marka, zależy w dużej mierze od spójności systemu identyfikacji wizualnej. Odpowiednio zaplanowana tożsamość graficzna może mieć wpływ na utrwalenie w świadomości odbiorcy istnienia danej marki, budowanie zaufania oraz przekładać się na decyzje o współpracy i korzystaniu z usług danego przedsiębiorstwa.

Integracja pracowników w czasie pandemii

Rok 2020 z pewnością będzie zapamiętany jako bardzo specyficzny i trudny. Wielu z nas musiało z dnia na dzień reagować na stale zmieniającą się sytuację związaną z kryzysem. W wielu firmach na pewno dało się odczuć stres, panikę i napiętą atmosferę, ponieważ nikt nie był w stanie przewidzieć co przyniesie jutro…

Różnice w komunikacji ze względu na płeć i ich wpływ na pozycję w miejscu pracy

Styl językowy to zbiór kulturowo wyuczonych sygnałów, za pomocą których nie tylko komunikujemy, co mamy na myśli, ale także interpretujemy zachowania innych i oceniamy siebie nawzajem jako ludzi. W jego skład wchodzi nie tylko treść wypowiedzi, ale również jej okoliczności, tempo i ton głosu czy długości odstępów między zdaniami. Sposób, w jaki mówimy jest kluczowy i różni się w zależności od osoby, ponieważ używanie języka jest wyuczonym zachowaniem społecznym. Amerykańska socjolingwistka Deborah Tannen, która od 1974 roku prowadzi badania nad tym, jak sposób, w który posługujemy się językiem kształtuje nasze relacje, mówi jasno: na to, jak mówimy i słuchamy, głęboko wpływa między innymi doświadczenie kulturowe. Nie powinno więc dziwić, że, analizując komunikację w miejscu pracy, należy brać pod uwagę nie tylko czynniki kulturowe, takie jak kraj lub region pochodzenia oraz wpływ pochodzenia etnicznego, ale również płeć rozmówcy. Kobiety - podobnie jak ludzie, którzy dorastali w innej kulturze czy środowisku – są często nauczone innych stylów mówienia niż mężczyźni, co może sprawiać, że wydają się mniej kompetentne i pewne siebie niż są w rzeczywistości.

Czym jest kreatywność?

Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego z tego roku kreatywność jest trzecią najbardziej pożądaną umiejętnością pracowników, zaraz po umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia, a według LinkedIn – pierwszą. Czym zatem jest kreatywność? Linda Naiman, założycielka bloga creativityatwork.com określa ją jako „umiejętność przekształcania nowych i twórczych pomysłów w rzeczywistość”. Natomiast Jack Ma, założyciel Alibaba Group, zapytany o to, w rozwijanie jakich kompetencji u młodych ludzi należy inwestować, odpowiedział, że powinniśmy skupić się na tych cechach, w korzystaniu z których nie zastąpi nas komputer – czyli właśnie kreatywności, innowacyjności oraz dociekliwości. Nikogo nie powinno więc dziwić, że w otaczającym nas, dynamicznie zmieniającym się świecie, pracownicy myślący nieszablonowo są ogromnie pożądani.

Prokrastynacja w pracy, czyli zwlekanie z wykonywaniem obowiązków zawodowych

„Co masz zrobić zaraz, zrób jutro” – tak mogłoby brzmieć motto osób przejawiających skłonność do prokrastynacji. Choć większości z nas zdarza się odwlekać wykonywanie obowiązków, to w niektórych przypadkach odkładanie na później staje się notoryczną praktyką, która skutkuje odczuwaniem dyskomfortu psychicznego. Przy wykonywaniu codziennych czynności prokrastynację przejawia ok. 20% dorosłych ludzi, co oznacza, że jest to zjawisko dość powszechne. Najczęściej obserwuje się ją wśród studentów, jednak jest to również częste zjawisko u osób aktywnych zawodowo.

Motywacja i stres w pracy zdalnej

W obecnej sytuacji co raz więcej firm stawia na pracę zdalną. Z punktu widzenia pracownika wydawać się może, że to świetne rozwiązanie. Myślimy sobie, że będziemy pracować na własnej kanapie, pod kocem z kubkiem kawy. Ale czy istotnie obrazek ten jest tak piękny? W rzeczywistości może się okazać, że siedzimy przed komputerem cały dzień, a tak naprawdę nadal nic nie jest zrobione. Frustrujące, prawda?

Dlaczego warto robić półroczne i roczne podsumowania?

Nasze życie składa się z ciągłych etapów. Od najmłodszych lat uczymy się je rozgraniczać. Niesie to za sobą wiele pozytywnych konsekwencji - utrwalamy w sobie przekonanie, że jeśli coś się kończy, to coś innego zaczyna. Świętujemy zakończenie edukacji licząc, że za chwilę pojawi się praca. Cieszymy się z ukończenia kursu, ponieważ później będziemy mogli wykorzystać te umiejętności w praktyce. Odliczamy do końca roku, by z radością przywitać nowy.

Bez wątpienia koniec każdego etapu wywołuje pewną nostalgię i wiele refleksji. Jednak czy ludzie pochylają się z uważnością nad okresem, z którym właśnie się żegnają? Nie do końca. Zazwyczaj skupiają się na nowych wyzwaniach. Myślą o tym, co właśnie nadejdzie. Chcą wejść z energią w kolejny projekt. Planują nowe zadania, robią postanowienia. Niestety często ich motywacja spada równie szybko jak się pojawia. Połowa stycznia i 80% znajomych już porzuciło swoje noworoczne postanowienia. Brzmi znajomo?