MENU

PL

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej

Korzyści

  • Program indywidualnie przygotowany dla Uczestników szkolenia
  • Część praktyczna szkolenia opracowana w oparciu o specyfikę branży stanowiska uczestników
  • Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • Bogaty pakiet materiałów szkoleniowych
  • Doświadczona kadra trenerska
  • Realizację w formie 20% teorii, 80% praktyki
  • Dostęp do najnowszej wiedzy i narzędzi szkoleniowych

Techniki szkoleniowe:

  • Prezentacje multimedialne
  • Analiza przypadku, case studies
  • Indywidualne doradztwo
  • Gry symulacyjne
  • Ćwiczenia
  • Testy psychologiczne
  • Dyskusje, demonstracje
  • Scenki, psychodrama

Warunki organizacyjne:
Termin    Do ustalenia.
Miejsce    Do ustalenia. Szkolenia organizujemy na terenie całego kraju.
Koszt       Uzależniony od wielkości grupy i ilości dni szkoleniowych.

Cel szkolenia:

  • Zapoznanie się z istotą oraz podstawowymi zagadnieniami rynku pracy
  • Zdobycie wiedzy na temat poprawnego przygotowania dokumentów rekrutacyjnych
  • Zdobycie umiejętności pozytywnego zaprezentowania się podczas rekrutacji
  • Poznanie technik i sposobów prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych
  • Zapoznanie się z nowoczesnymi sposobami poszukiwania zawodu
  • Zdobycie wiedzy z zakresu autoprezentacji, analizy własnej osoby i rozmowy kwalifikacyjnej
  • Zdobycie wiedzy na temat odpowiedniego wyglądu oraz zachowania podczas rozmowy o pracę

Moduły Szkoleniowe:

RYNEK PRACY W POLSCE

  • Charakterystyka rynku pracy w województwie pomorskim
  • Charakterystyka zawodów
  • Aktualne wymagania rynku pracy, jego możliwości i oczekiwań pracodawców
  • Średnia wysokość wynagrodzenia w branżach i regionach
  •  Zjawisko bezrobocia
  • Elementy prawa pracy

SKUTECZNE POSZUKIWANIE PRACY

  • Nowoczesne metody poszukiwania pracy
  • Popularne portale internetowe
  • Profil w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów ( np. goldenline, linkedln)
  • Kontakty osobiste, ogłoszenia prasowe, powiatowe urzędy pracy, kontakt z agencjami pracy
  • Sztuka selekcji właściwych ogłoszeń rekrutacyjnych
  • Rodzaje ogłoszeń umieszczane przez pracodawców - ogłoszenie niejawne, ogłoszenie reklama, ogłoszenie mające na celu tworzenie bazy danych, ogłoszenie właściwe
  • Cechy ogłoszenia rekrutacyjnego

DOKUMENTY APLIKACYJNE

  • Budowa i elementy CV
  • Specyfika pisania listu motywacyjnego
  • Kolorystyka dokumentów aplikacyjnych
  • Wizualne i merytoryczne dostosowanie dokumentów do stanowiska i branży
  • Niekonwencjonalne CV i LM
  • Dokumenty zgodne ze standardami UE
  • Najczęstsze błędy popełniane przy pisaniu dokumentów

UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE W PROCESIE REKRUTACJI

  • Komunikacja, dobór słów oraz ton wypowiedzi
  • Sposoby przyciągania uwagi słuchaczy, środki i techniki oratorskie, dostosowanie formy do przekazywanego materiału
  • Trening aktywnego słuchania
  • Efektywne metody komunikacji, postawa ciała, mimika i gestykulacja, kontakt wzrokowy, ubiór i jego atrybuty
  • Wywieranie pozytywnego wrażenia, budowanie pierwszego wrażenia ,świadome kreowanie własnego wizerunku
  • Umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • Najczęściej popełniane błędy podczas autoprezentacji
  • Autoprezentacja a autopromocja
  • Indywidualna analiza mocnych i słabych stron uczestników szkolenia
  • Zalety i funkcje asertywności
  • Asertywne przekazywanie informacji
  • Asertywność a wywieranie wpływu
  • Reguła wzajemności, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność
  • Wpływ w mgnieniu oka - automatyzmy
  • Indywidualny trening uczestników szkolenia

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

  • Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych: rozmowy indywidualne, rozmowy panelowe i zespoły selekcyjne, telefoniczna rozmowa kwalifikacyjna
  • Odpowiednie przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej (strój, przybycie na czas), posiadanie informacji
    o firmie w której chce się ubiegać o stanowisko
  • Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej - przewidywanie pytań jakie może zadać rekruter i odpowiedzi jakich należy udzielić, przygotowanie własnych pytań, nieczyste zagrania rekrutera, umiejętność zadawania pytań, rodzaje testów i zadań stosowanych na rozmowach

Powyższe moduły szkolenia są przykładowe.

Program szkolenia zostanie dopasowany do Państwa potrzeb oraz będzie uwzględniać specyfikę branży.

Dla Klientów realizujących szkolenia cykliczne dodatkowy rabat, uzależniony od wielkości całego projektu.

W celu opracowania indywidualnej oferty wraz z programem szkolenia prosimy o przesłanie zapytania do Działu Szkoleń: szkolenia@perspecta.pl podając preferowaną tematykę szkolenia oraz ilość osób. Konsultanci dopasują ofertę do Państwa potrzeb.

 

Wybrane referencje

„Wykwalifikowana kadra oraz jakość świadczonych usług świadczą o wysokim poziomie i profesjonalizmie. Mając dobre doświadczenia ze współpracy z firmą PERSPECTA rekomendujemy ją jako rzetelnego partnera świadczącego usługi szkoleniowe”.

Krzysztof Piątek, Prezes

„Trener Pani Katarzyna Kocur solidnie przygotowała i przeprowadziła szkolenie. Dzięki doświadczeniu pracy z grupą potrafiła w sposób elastyczny odpowiadać na potrzeby uczestników”. 

Magdalena Kościuk, Kierownik Działu Szkoleń i Rekrutacji

„Szkolenia łączyły w sobie elementy wykładu, dyskusji, jak również coachingu, angażując w ten sposób wszystkich uczestników. Profesjonalizm trenerki zasługuje na wysoką ocenę. Szkolenia zostały przeprowadzone zgodnie z założeniami projektu, a Pani trenerka służyła pomocą i wiedzą również po zakończonych zajęciach. "

Anna Szulc, Członek Zarządu

„Wykładowca pani Katarzyna Kocur, dostarczyła informacje wykazując teoretyczną i praktyczną znajomość skomplikowanych tematów. Dzięki zaś stworzeniu odpowiedniej atmosfery w czasie szkolenia, zrobiła to w sposób interesujący, co bardzo ułatwiło przyswojenie nowej wiedzy dla nas.” 

Krzysztof Sieklucki, Manager Strategiczny

 

Dlaczego warto wybrać markę PERSPECTA?

Rocznie:

  • Przeszkalamy ok. 20 000 uczestników
  • Realizujemy ponad 1000 szkoleń

 


wróć